Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geelvoorhoofdamazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geelvoorhoofdamazone
Bull
Website Member
Posts :39

Website Member
2006-03-05 - 09:19:27 send message to Bull

hallo,ik heb een amazone papagaai gehad van iemand omdat deze teveel herrie maakt en nu had ik hier en daar wel wat rond gesnuffeld over de voeding van deze vogels.omdat hij nu voer heeft met heel veel zonnepitten en pinda's en dat kan nooit goed zijn in mijn ogen.maar in de winkels hier zit er ook alleen maar veel te veel van dat spul in.dus nu wil ik zelf iets mengen maar zou niet weten wat er in moet en de verhoudingen natuurlijk.is er iemand die mij zou willen vertellen hoe dat moet. mvg bull


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 09:34:09 send message to bert1974

neem maar eens contact op met de vogeljungle deze hebben voor iedere vogelsoort een eigen zaad mengsel. dit hebben ze na een goed onderzoek samen gesteld.

groeten bert


den bierman
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-03-05 - 09:54:27 send message to den bierman

beste Bull graag wil ik u helpen ,bel mij maar op (Belgie)052 35 73 65 den bierman gustaaf


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-05 - 14:51:19 send message to tonnl

Wat je ook verandert aan het voer, doe het geleidelijk. De vogel is nu gewend aan het ongezonde mengsel, bouw dat niet te snel af.

Neem een goed papegaaienvoer in elk geval zonder pinda's en begin langzaam met groenten en fruit (alleen geen avocado) bijvoeren, da's in elk geval een goede start.
Pas op dat de vogel niet direct te dunne ontlasting krijgt, hij zal weinig vochtig voer gewend zijn.
Succes, Ton.


den bierman
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-03-06 - 10:53:03 send message to den bierman

wat ik vergeten te zeggen heb, ook nog aan toevoegen een maatje zeewier(algenkalk) en dat alles goed mengen.en uw fruit in zo klein mogelijke stukjes geven zo nemen ze het vlugger op en verbrassen niets .Ik hoop U daarmee geholpen te hebben. Gustaaf.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-06 - 11:18:33 send message to ParkietenPeter

Beste Gustaaf,

Wellicht kunt u dit advies delen op dit forum zodat andere mensen, die dit later gaan lezen, hier ook mee geholpen zouden kunnen worden.

Ik ben ook benieuwd want dit mengsel zie ik ook bij ons bij bijv. de Boerenbond liggen. Ik denk dan ook altijd: "Dit kan toch nooit goed zijn voor mijn vogel."

Ik ben wel nieuwsgierig.
Alvast bedankt.
wink ;) Peter


Bull
Website Member
Posts :39

Website Member
2006-03-06 - 20:46:13 send message to Bull

goedenavond,ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de snelle reacties. p.s meerdere reacties zijn altijd welkom.ik kweek zelf ook met kromsnavels o.a catharina's,swiften,turquisine en bergparkieten.daarom heb ik de papagaai aangenomen om te voorkomen dat het beesie van hot naar her word gesleept.mvg bull



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede