Auteur |
Onderwerp : Welke papegaaien om mee te beginnen? |
lennard
Website Member
|
2006-02-18 - 12:42:21 |
|
Wat is nou de ideale papegaai om mee te beginnen als je helemaal geen ervaring mee hebt.
Ik ben van plan om over een tijdje een nieuwe voliere te maken voor papegaaien maar ik zou niet weten wat voor soort ik er in moet zetten. Alle tips zijn welkom
Groetjes,
Lennard
(titel aangepast ivm archivering)
Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast
|
Dennis Fr.
Website Member
|
2006-02-18
-
14:29:50 |
|
zou beginnen met een klein soort de bonte boer geen moeilijke vogel, geen lawaaierige vogel, leuke vogel en betaalbaar
|
hdra
Oud Lid
|
2006-02-18
-
19:00:17 |
|
Ik denk dat dit toch ook helemaal afhangt van wat je zelf mooi vind of wat je er financieel voor over hebt. Geen enkele papegaai is makkelijk kweken. Lees je goed in en bezoek eens een aantal kwekers.
Henk
|
bert1974
Website Member
|
2006-02-19
-
08:06:08 |
|
het ligt er zeker aan wat je mooi vind.
maar ik zou je aanraden om te beginnen met bijv:
bonte boeren ,meyer papegaaien ,of een koppel amazonica,s,
deze zijn redelijjk betaalbaar en dan kun je rustig bekijken of het je wel ligt.
ik ben zelf begonnen met grijzeroodstaarten.
deze zijn wel direkt wat duurder maar dit is voor mij geen moeilijke vogel om te houden.
mijn broer kan er helaas niets mee, als hij een koppel heeft gekocht dan duurt het maar een paar maand en dan is er weer een dood.
dit ligt niet aan de voliere en ook niet aan het voer hij geeft ze het zelfde als ik.hij heeft al jaren papegaaien waaronder dubbelegeelkop amazone,s oranje kuif kaketoe,s edelpapegaaien rose kaketoe,s tucaman amazone,s.
dus hij heeft genoeg ervaring.
alles gaat goed bij hem behalve grijze roodstaarten.
groeten bert
|
lennard
Website Member
|
2006-02-19
-
09:24:13 |
|
okeey bedankt iedereen voor jullie berichtjes meer berichtjes zijn altijd welkom
|
nick vdb
Website Member
|
2006-04-17
-
10:16:50 |
|
hallo,
het beste is dus om met bonte boeren te beginnen,deze zijn nog niet te groot en zijn nog zeer goed betaalbaar (ongeveer 150 euro/koppel)
ik zou dus eerst met bonte boeren beginnen,dan met meyers en zo stilaan beginnen opbouwen
mvg nick
|