mijn grijzen hebben 2 weken geleden een ei gelegd. De pop is direct vast gaan broeden , en kwam er nog wel sporadisch uit om te paren.
Dit vond ik al vreemd , waarom nog bevruchten als de pop al vast op het blok zit.
De laatste week hebben we haar echter er niet meer uit gezien, omdat ze erg schuw zijn heb ik ze maar met rust gelaten.
Tot vanmiddag ik de pop weer even in de voliere zag , dus gelijk even gekeken of het ei bevrucht was.Maar wat schetst mijn verbazing er liggen 3 eieren 1 is iig bevrucht en de 2de volgens mij ook.
Nr3 kon ik nog niet zien maar het kan natuurlijk zijn dat dit nog te vroeg is.
Nu is mijn vraag hebben jullie wel eens meegemaakt dat er zo'n lange tijd tussen het 1ste en 2de ei zit?
Omdat de pop meteen is gaan zitten zal er tussen het 1ste ei en het 2de best een tijd tussen het uitkomen zitten zal dit problemen geven?
dit hand ik bij me bonte boeren 2 eitjes pop is gaan broeden 4 dagen erna derde ei.de eiren waren wel alle drie bevrucht en het uitkomen was precies zelfde 4 dagen na het tweede jong.ze worden allemaal goed gevoerd.dus ik denk dat dit ook wel goed gaat.
quotedit had ik bij mijn bonte boeren 2 eitjes pop is gaan broeden 4 dagen erna derde ei.de eiren waren wel alle drie bevrucht en het uitkomen was precies zelfde 4 dagen na het tweede jong.ze worden allemaal goed gevoerd.dus ik denk dat dit ook wel goed gaat.
Hoi Dennis heb je er al eens aan gedacht dat wat jij het derde ei noemd eigelijk het vierde ei was, en het derde misschien wel verloren gegaan is.
Zo kan het ook gegaan zijn bij de grijze roodstaarten.