Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > breed max Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : breed max
bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-25 - 09:55:24 send message to bert1974

ik voer mijn vogels sinds 2 maand breedmax bij.
heeft iemand van jullie hier ook ervaringen mee.
tot betrekking op de kweek. er worden verhalen vertelt dat je hier door enorme aantallen jongen zou krijgen. ik geloof hier zelf niet zo in. ik geef ze het omdat ze dan haast alle mineralen en vitaminen krijgen. maar ik hoor graag wat ervaringen van andere mensen die hier al langer mee werken.

groeten bert


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-01-25 - 12:36:08 send message to ewals

sinds enkele jaren gebruik ook ik breedmax, vanaf Januari doe ik dit onder het voer en ga hier mee door tot na de rui in het najaar.
De broedresultaten waren inderdaad verbluffend beter, koppels die normaal een of twee jongen op stok kregen kwamen nu op 3-5 jongen per ronde, of dit alleen aan breedmax lag kan ik niet zeggen, kan dit alleen uitproberen door het een broedseizoen niet toe te voegen, alleen dan zal het uitwijzen of het zo'n wondermiddel is.
Maar ik ben in ieder geval zeer content over breedmax, en blijf het in de toekomst zeker gebruiken voor mijn vogels.


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-01-25 - 12:46:39 send message to jandewit1969

waar kan je breedmax kopen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-25 - 12:56:10 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het kan natuurlijk goed waar zijn dat vogels plots beter kweken, alleen is dit te wijten aan breedmax of dat er een voedingstekort is??

Ik denk wel als de voeding dus niet goed is, dat het betere resultaten zal geven.

Maar als de voeding wel goed in balans is dan zal het niet nodig zijn, dan zou het wel eens meer schade kunnen aanrichten door middel van overdosis van een bepaalde vitamine of mineraal.

Het lijkt me geen middel baat het niet dan schaad het niet.
Gert


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-01-25 - 13:03:51 send message to ewals

Welke zin heeft het nog goede tips te geven.
Wel goed, niet goed, ZUCHT, ik pas voor deze a.s. discussie.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-25 - 13:23:28 send message to dooren

Nou zo is het niet bedoel Ewals, ik bedoel alleen dat in het huidige tijdperk van allerlei middelen, dat er altijd rekening moet worden gehouden met het dagelijkse dieet.

Maw te veel van het goede is ook niet goed.

Ik hoop dat deze kanttekening mag worden gemaakt, want als je kweekresultaten nu uitstekend zijn, is er natuurlijk dan wel een risico dat deze hierdoor minder worden.

Voor degene die slechte resultaten hebben is het misschien dus juist wel goed om het toe te passen.

Met deze kanttekening wil ik niemand voor het hoofd stoten of met de vinger nawijzen happy :) maar een aanvulling op het verhaal het mag toch wel gezegd worden. (hoop ik)
Gert


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-01-25 - 14:00:15 send message to ewals

het lijkt mij dat iedere vogelliefhebber het allerbeste met zijn vogels voor heeft, zo ook ik.
Daarom krijgen (kregen) ze bij mij ook alleen maar de allerbeste voeding die maar te verkrijgen was. Dit was schijnbaar niet voldoende.
Breedmax heeft toegevoegd dat ze schijnbaar toch nog iets tekort kwamen, gezien de broedresultaten na toevoeging.
En het gaat mij echt niet om de kwantiteit van het broedsel, maar ze krijgen nu blijkbaar wel de noodzakelijke stoffen binnen die ze in de natuur ook nodig hebben om "normale" nesten groot te brengen.
In de vrije natuur brengen vogels n.l. grotere broedsels groot dan in gevangenschap.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-25 - 14:11:28 send message to dooren

Ik weet niet over welke soort vogels je het precies hebt Jan, maar zouden ze werkelijk zoveel grotere legsels hebben in de natuur??

Het niet perfect in conditie krijgen ligt vaak dat wij niet hetzelfde kunnen aanbieden als in de natuur. (en dan is breedmax erg welkom)

In de natuur mislukken er veel legsels/broedsels, daarintegen hoeft de natuur slechts zich zelf instant te houden. Dus voor elke vogel die wegvalt hoeft maar 1 nieuwe gekweekt worden.

Ik denk juist dat in gevangenschap veel meer gekweekt wordt, dan in de natuur. 3 rondes of meer zijn normaal, dat is in de natuur toch vaak minder.

In het najaar is er altijd hier een geweldig overschot, wat zelfs geexporteerd dient te worden omdat anders iedereen met de handen in het haar zit.

Bovendien overleven in de voliere veel meer jonge vogels, in de natuur dient een klein aantal toch als voedselsbron voor roofdieren/vogels.
Gert


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-01-25 - 16:39:26 send message to suk

hier op de site adverteerd er 1 met zulke voedings suplementen.

ik heb onder andere .
calcivet
daily essentials nr 3
en proboost supermax.

dit is de eerste keer dat ik dit gebuik voor mijn vogels.
dit werd mij aan geraden.om eens te proberen.
maar of het werkt ?? dat is afwachten.wink ;)

sebastiaan


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2006-01-25 - 17:34:31 send message to vandervliet

gert

Je hebt alweer gelijk.
Breedmax, birdmix wordt gemaakt en geleverd in Hulst, door een dierenarts.
Voor de oudere liefhebbers onder ons heette dit in de jaren 90 SUPRAVIT.
Grote nesten, kanjers van vogels en met 2 jr. steriel. Je geeft je vogels anabolen.
Vraag maar eens aan duivenliefhebbers naar supravit, je mag blij zijn als ze je niet wegjagen.

ewals

In de natuur komen er welliswaar ook wel grotere nesten voor, maar hoeveel komen er groot?
De grootte van de nesten is afhankelijk van het voedselaanbod en de dichtheid van de populatie.
Zo is van kerkuilen bekend dat zij soms een nest van 5 (hoezo veel groter)jongen grootbrengen, maar zijn er weinig muizen, slaan zij gewoon een jaar over.

sportgroeten
Jan


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-25 - 18:22:32 send message to bert1974

hoe kan dit op anabolen lijken ? het is gewoon een mineralen en vitaminen suplement.

als je de bijsluiter leest teminste.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-01-25 - 18:33:21 send message to ewals

Jan

Ik weet niet of we wel over dezelfde breedmax spreken of hoe jij aan de informatie komt die je beschrijft.

Breedmax is 'n product van de firma oystershell uit Belgie, eventueel adres of tel nr. kan ik je wel toesturen.
Het wordt o.a. door Dierenarts Aerts uit Hulst in Nederland doorverkocht.
Hij is de doorverkoper maar geen maker van breedmax.
Ik betwijfel of dit spul iets met anabolen te maken heeft, was het dan niet reeds lang uit de handel genomen, en zeker niet door dierenartsen verkocht mogen worden lijkt me.
Aankomend seizoen krijgen mijn vogels het voor het derde jaar, dus zou het volgens jou dit jaar mis moeten gaan omdat mijn kweekvogels steriel zouden zijn.
Mocht je gelijk hebben wat de kweek betreft zal ik je dit zeker hier laten weten.

Gert

Mijn kweekvogels zijn Eur. Nachtegalen.
Baardmannetjes.
Roodborsttapuiten.
Roodkeelnachtegaal.
Klauwieren.
Gekraagde roodstaart.

ook voor Jan en Gert.
sportgroeten.
Jan Ewals





dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-25 - 20:51:02 send message to dooren

Hoi Jan,
De soorten die je opnoemt zijn echte insekteneters waarvan ze er tijdens de broedtijd enorm veel veroberen. Dierlijke eiwitten zijn dus erg belangrijk tijdens de broedtijd.

Sommige zoals het baardmannetje eten zaden in de winter. Deze kunnen wel veel jongen grootbrengen.

Andere soorten zoals roodborsttapuiten trekken weg.

Uitdagende en mooie vogels om mee te kweken.
Gert


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2006-01-25 - 21:02:54 send message to pennantrosella

dierenarts Aerts is wel degelijk 1 van de samenstellers van het product Breedmax , en dus niet alleen doorverkoper zoals hierboven beweert wordt.

mvg Pennant


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-01-25 - 21:11:18 send message to ej roelofs

ik geef al 4 jaar breedmax aan mijn parkieten elke dag 1 schepje door 1 kg eivoer ik heb mooie kweek resultaten gehaald,en dat verhaal over'steriel'klopt echt niet.want zelfs de jongen van vorig jaar die zorgen al voor nakweek (en mooie nesten)ik zie het als een toevoegsel en beslist een aanrader om het te proberen,je krijgt je vogels er mee in top vorm groeten ej roelofs


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2006-01-25 - 21:12:25 send message to leekgloster

2 jaar breedmax gebruikt met als resultaat:
GEEN
Collega kweker ook geen resultaat met breedmax gehad.
Wij kweken voornamelijk glosters



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede