Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharina man op meerdere poppen?? KAN DAT Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharina man op meerdere poppen?? KAN DAT
themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-01-20 - 18:32:13 send message to themaster81

Ik heb nog niet zoveel ervaring met Catharina's maar hoorde dat wanneer een man en een pop 1 a 2 ronden gedaan hebben, je de man zo op een andere broedrijpe pop kan zetten. Is dat zo? zo ja heeft iemand hier ervaring mee en welke?? happy :)

Martijn


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-01-21 - 19:17:48 send message to irri

hoi, heb er zelf geen ervaring mee, (de man bij een andere pop zetten)maar wil wel even zeggen dat de man een hele actieve rol heeft bij het opvoeden van de jongen, hij helpt ook heel veel met voeden, van de jongen, hij moet dus wel tig keer per dag voedsel opbraken. dit kost dus ook een hoop energie, ik zou het in ieder geval niet doen, gewoon rust geven nadat hij met het opvoeden van de jongen klaar is. en helemaal als hij al 2 nesten heeft gehad.
groetjes marjan


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-22 - 11:57:14 send message to meester Vogel

Hallo Martijn,

Kunnen en willen, zijn 2 geheel verschillen werkwoorden. Wat kan is niet altijd verstandig. Ik sluit wat dat betreft aan bij Marjan, de man heeft een belangrijke en intensieve rol bij het voeren. Met name in het stadium waarin je de pp niet ziet. Hij voert haar ook veel tijdens het broeden.
Het kan daarintegen inderdaad, ik heb meer verhalen gehoord dat een man op meerdere poppen werd gezet (soms zelfs 3).
Maar wat schiet je er mee op?
Meer jongen van 1 man?
Minder kosten in aanschaf?
Zekerheid dat je man een man is?
Snellere vooruitgang door meer jongen van een 'topper'?

Bedenk wat je bedoeling is en weeg dan af wat voor jouw situatie belangrijk is. Wijsheid varieert per situatie.
Kom je er niet uit, dan is voor een goed advies meer informatie wel handig.

Groeten Gerrit



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede