Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kromsnavels in volière van polyethyleen net? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kromsnavels in volière van polyethyleen net?
harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-03 - 13:24:28 send message to harteman

Is het mogelijk om bepaalde soorten kromsnavels te houden in een volière (12 x 14 x 3m) welke is gemaakt van polyethyleen net (mazen van 4cm)?
Of zullen de grotere soorten (die niet door de mazen kruipen) het net kapot bijten?

Graag reactie!

M.v.g.

Jan Harteman
www.harteman.nl

ps; momenteel leven hier eenden, steltvogels en tropische duiven in.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-03 - 14:52:36 send message to dooren

Ik heb in 1995 in Australië zo'n voliere gezien, deze was gemaakt van kunstofnetten.

In deze doorloop voliere zaten zwarte roodstaartkaketoes, halsbanden en australische edelpapegaaien. Er zaten ook een boel kleinere soorten papegaaiachtige in deze enorme voliere.

Ik moet zeggen dat ik ook verbaas was dat deze niet het kunststofgaas kapot knaagde.
Gert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-03 - 14:59:15 send message to bert1974

mijn broer heeft zo een voliere van 15 bij15 ongeveer en daar heeft hij een koppel rosella,s en een koppel princessen in dit gaat best hij heeft nergens problemen mee


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-03 - 16:27:16 send message to harteman

In Kasteelpark Born (www.kasteelparkborn.nl) hebben ze een grote doorloopvolière waarin tientallen, zoniet honderden kromsnavels rondvliegen. De mazen van het net zijn kleiner, dus door de mazen klimmen lukt niet. Maar het net is er wat sterker heb ik het idee, dus ik was benieuwd welke soort geschikt zou zijn.
Iemand een idee?

Ter informatie, de vogels in bovengenoemde volière zijn:

Grasparkiet
Engelse Grasparkiet
Valkparkiet
Bergparkiet
Halsbandparkiet
Princess of Walesparkiet
Australische Koningsparkiet
Roodrugparkiet
Prachtrosella
Bleekkoprosella
Patagonische Rotsparkiet
Beo
Kaapse Glansspreeuw
Roodschoudertaling


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-03 - 17:30:10 send message to bert1974

ik zou er geen grote alexanders of andere knagers van dit kaliber in doen. maar aan de andere kant. ik hoorde net van mijn broer dat er dicht bij ons nog iemand is met zo een vlucht. maar die heeft er zelfs meerdere papegaaien in zitten waaronder: edel papegaaien en blauw voorhoofd amazone,s en grijze roodstaarten.


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-03 - 19:05:27 send message to harteman

Dus zelfs zulke grote jongens knagen zulk net niet door?! Dat verbaasd me!


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-01-03 - 19:51:44 send message to Rogert

De maasbreedte lijkt mij wat te groot voor deze soort. Ik denk dat je de wat slankere parkieten niet in deze voliere moet houden. En de dikte van het draad lijkt mij ook wel belangrijk.

In Overloon zoo zitten gieren in een dergelijke voliere, maar de rots- en muisparkieten zitten gewoon achter gaas.

In Avifauna hebben ze neushoornvogels achter dergelijk net zitten, maar ook hier hebben ze een kleine maas gebruikt om te voorkomen dat de vogels met hun kop door het gaas gaan.

In Keavelear (D) hebben ze grasparkieten, valkparkieten en rosella's in een combivoliere waarvan alleen het dak van kunsttof is, zitten. De zijwanden zijn van gewoon gaas.

Ik heb al veel voliere's gezien in Dierentuinland, maar nog nooit een kunsttof gaasvoliere voor grote parkieten en papegaaien.

Weet de fabrikant misschien of er hobbyisten zijn die dit uit geprobeerd hebben? Of stuur eens een mail naar de NVD, misschien hebben hun ooit in een dierentuin dergelijke voliere's gezien.


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-03 - 22:05:13 send message to harteman

Ik was er al bang voor dat het eigenlijk niet mogelijk is wink ;) Er zit dus niets anders op dan in deze volière GEEN kromsnavels te houden.
En misschien toch maar een nieuwe volière bouwen die wél geschikt is voor parkieten o.i.d.
Bedankt voor jullie reacties!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-03 - 22:16:56 send message to johanblok

Al zou het een poosje goed gaan, als er eenmaal 1 op onderzoek uitgaat en de smaak te pakken krijgt, kan er al snel een olifant doorheen. Ik zou het risico niet nemen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-04 - 00:26:27 send message to bert1974

ze zitten bij mijn broer nu al meer dan een jaar in deze vlucht hij heeft er een net opliggen met een maas van 4,5 bij 4,5 . ik moet er wel bij zeggen dat hij de zijkanten van gaas heeft en het dak is zo een groot net.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-04 - 00:28:59 send message to bert1974

hij heeft er nu ook verschillende eende soorten en fazanten en sier duiven in


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-04 - 19:43:24 send message to harteman

En het gaat dus om Edelpapegaaien, Blauwvoorhoofd amazones en Grijze roodstaarten?
Probleem is dat bij mij ook de zijkante van net zijn (m.u.v. van de onderste meter, dit is gaas).


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-05 - 18:59:28 send message to bert1974

een bekende van mijn broer heeft die papegaaien er in. mijn broer zelf heeft er een koppel rosella,s en een koppel princessen in.


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-01-05 - 21:43:51 send message to parrotfarm

ik zou het niet proberen,want voor je het weet kan je ze achterna gaan, en met geluk net als ik kan je ze nog vangen
veel succes


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-01-07 - 12:35:12 send message to harteman

Makkelijke keuze dus; gewoon NIET doen happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-07 - 14:19:09 send message to dooren

Je zou ook gewoon een veilig proef kunnen doen doordat je een frame met echt metaalgaas om het kunststofgaas heen bouwt.

Na een poos zal dan blijken of dit werkt, de vogels kunnen door het oude vertrouwde gaas toch niet ontsnappen.
Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede