hoi ik heb diverse vogels in een binnen vlucht vliegen nu heb ik eieren die spoorloos verdwijnen en vandaag was de jonge bandvink ook al weg uit het nest kastje terwijl hij gisteren net uit is gekomen nu is mijn vraag welke van deze vogels doen dat?? en wat kan ik er tegen doen grit en ei voer staat elke dag in het hok dus daar is geen tekort aan
ik heb hier spits staard amadines gould amadines kanaries kwartels een putter zebra vinken band vinken staal vinken paradijs widas japanse meeuwen
afrikaanse rood mussen mozambiek sijsjes diamand duifjes en nog een blauwfazantje dit zijn ze alemaal
Bij mij zouden de bandvinken zelf ook hoog op het verdachtenlijstje staan... en zebravinken kunnen ook wel eens overnieuwsgierig zijn als het nestje niet goed bewaakt wordt...
Ik zou de wida's nu in de broedstemming stimuleren, zo goed wordt daar niet mee gefokt, en als ze nesten plunderen om hun eigen eieren daar in te leggen, heb je toch iets moois gebroed/gefokt.
dan moet je er is een week bij gaan zitten en goed kijken dan zie je het vanzelf wie het doet er zijn vogels bij die het kunnen doen oa bandvinken ja en zelfs zebravinken maar ook de ander vogels die allemaal genoemd worden dus kijken kijken kijken
hou de bandvinken maar in de gaten maar soms doen ze het zelf ook hoor voor de kalk en zo alle vogels doen het vooral als ze kalk gebrek hebben of de eieren niet bevrucht zijn ineens zijn ze weg opgegeten