paccie
Oud Lid
|
2005-12-23
-
23:21:49 |
|
ik vind het wel een beetje overdreven
|
molineti
Website Member
|
2005-12-23
-
23:43:21 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
-------------------------------------------------
Is een leuk en interresant topic op een ander goed forum!
------------------------------------------------
Gaat het bedoelde forum over huisdieren in het algemeen?
Want voor vogelbezitters is dit toch niet zo van toepassing
|
Wickingh
Website Member
|
2005-12-23
-
23:53:15 |
|
Hai Erwin,
quote op een ander goed forum
bestaan die dan
mvg Frank
|
Hawkeye_NL
Oud Lid
|
2005-12-24
-
02:01:03 |
|
quote Hai Erwin,
--------------------------------------------------------------------------------
op een ander goed forum
--------------------------------------------------------------------------------
bestaan die dan
mvg Frank
Zekers te weten! Die zijn er wel degelijk. Ik heb net besloten de mijne te sluiten zodat we meer geconcentreerd op de anderen kunnen blijven!
En nee, het is een forum site seciaal over vogels. Voornamelijk kromsnavels hoewel er ook zang en tropen op voorkomen.
Erwin
|
Karel
Website Member
|
2005-12-24
-
02:27:55 |
|
quote Want voor vogelbezitters is dit toch niet zo van toepassing
Dat ligt een beetje aan de vogelsoort. Inderdaad zul je met kanaries niet zo snel een aansprakelijkheidsprobleem hebben (hooguit een uitwerpseltje op de was van de buren ), maar met grotere vogels kun je toch gekke dingen meemaken.
Denk maar eens aan het verkeer. Een ontsnapte struisvogel of ara voor de auto kan iemand behoorlijk doen schrikken, met alle gevolgen van dien.
Gelukkig is schade door huisdieren meestal in de WA-polis opgenomen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
|
Karel
Website Member
|
2005-12-24
-
02:32:04 |
|
broto:
quote Kijk dan maar uit dat je vogel geen mus pakt Hans
Staat de krant weer 6 weken vol.
Dat is vorig jaar echt gebeurd, maar dat kwam omdat de mus de voliere in wist te komen en niet andersom.
Gelukkig hebben we het uit de krant kunnen houden
|
hdra
Oud Lid
|
2005-12-24
-
09:41:46 |
|
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2005-12-24
-
09:47:24 |
|
Karel,
quote Binnen de bebouwde kom ...
Als ik het goed heb begrepen, heb jij er enige kennis van.
Persoonlijk ben ik met zo iets altijd benieuwd waar je dit vandaan hebt. (wet artikel:vers:lid?)
Er wordt namelijk al veel gezegd en geschreven, en om niet zomaar iets klakkeloos ocver te nemen, ben ik graag op de hoogte van de bron.
Dank je.
Peter
Erwin, absoluut onmogelijk !
|
goffini
Oud Lid
|
2005-12-24
-
13:38:30 |
|
Dit bericht is 6 keer gewijzigd
Binnen of buiten de bebouwde kom.
Voor de wet heet buiten de bebouwde kom, in het veld. Wat Hans waarschijnlijk bedoelt is het vliegen met roofvogels buiten de bebouwde kom ( zoniet kun je in elk geval de flora en fauna wet eens doorlezen ). Dat mag alleen in met een valkeniersakte. Binnen de bebouwde kom mag je vrij vliegen met roofvogels. Zie flora en fauna wet artikel 42.
De rechtreekse link werkt niet,
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Flora-%20en%20faunawet
Maar het is hoofdstuk 3, paragraaf 4, artikel 16.
Kleine quote daaruit.
Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
|