Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hulp mij luchtzuivering Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hulp mij luchtzuivering
reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-22 - 14:11:12 send message to reneetje

Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen heb ik sinds maandag een witkuifkaketoe.

Zoals denk iedereen weet hebben kaketoes een lekkere stoflaag die ze verspreiden, dus wil ik een zuiveringssysteem plaatsen, maar zou graag wat tips hierover willen.

Las op speurders een advertentie met een link naar www.air4you.nl en hierin een paar luchtzuiveringsinstallaties met tevens De Plasmaclustertechniek.

Ik zal even kort de uitleg geven die hierbij staat

De ruimte waarin u zich bevindt wordt uitermate snel en effectief gereinigd van bacterien, virussen, vervelende geurtjes, schimmels, stof ,pollen en andere allergenen. De plasmacluster luchtreiniger filtert de lucht niet alleen middels een filter maar zorgt ervoor dat de negatieve bestanddelen in de lucht gezuiverd worden door het uitstoten van
negatieve en positieve ionen.

Het is best een prijzig apparaat maar ik gok wel heel goed en heb liever dat ik in 1 keer een goede koop dan dat ik een apparaat van 300 euro goedkoper neem en dit niet naar behoren werkt, en heb vernomen dat stichting de moderne papegaai er ook 1 heeft hier en er tevreden over is.

Wie heeft er of alternatieven? of wie heeft er goede verhalen over gehoord?


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-22 - 14:16:23 send message to reneetje

p.s. hier nog even een beschrijving ook van degene die ik misschien dan zou nemen, mochten er positieve ervaringen zijn.

mijn kamer is wel wat groter dan 31m2 ( deze is geadviseerd voor kamers t/m 31m2) maar ik zag ook ergens dat dit vooral voor het rook was en dat voor de rest het om de inhoudt gaat en deze de inhoud van mijn woonkamer wel aankan.

http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/products_id/17812


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-22 - 20:37:28 send message to dooren

Misschien wat "overdreven" maar de filters moeten vaak vervangen worden willen dit soort apparaten goed blijven werken.

Een ander aspect is dat dit soort apparaten geen verse lucht kunnen maken, dus je zult toch af en toe een raam moeten openzetten. (opletten dat je huisgenoot niet de wieken neemt)
Gert


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-22 - 21:26:17 send message to reneetje

hey dooren,

die filters ( zag ik) zijn niet echt goedkoop helaas.

Maar ik heb aan de voorkant een balkon die helemaal afgeschermd is dus dat is geen probleem, verder hebben we kleine raampjes die hoog zitten en een hor kunnen we ervoor plaatsen.

Maar als we dit doen, is het dan voor de rest wel handig om te hebben?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-22 - 21:38:14 send message to dooren

Ik zelf vind dat op tijd een raam open, (doen we bij de slaapkamers ook) met goede frisse en verse lucht belangrijker dan zo'n apparaat.

Stof oid krijg je toch, en stofzuigen en afstoffen kun je ook niet voorkomen met zo'n apparaat. Eerlijk gezegt zie ik voor 1 enkele vogel weinig heil om dat dure apparaat aan te schaften. Als je een kleine kweekruimte had die vol zat met vogels zou het eerder wenselijk zijn.
Gert


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-12-22 - 22:11:45 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb in mijn veranda een grijze roodstaart, een blauw-gele ara en verschillende kanarie's, alles zit er overdag uit en boven op hun kooien, kanarie's vliegen vrolijk rond.
Elke dag wordt er geveegd, graan en versnipperd papier en karton, gestofzuigd voor het stof en de pluimen, en 3 keer per week gedweild, de kooien staan op een speciaal vlak (soort vinyl)dat elke dag proper wordt gemaakt van uitwerpselen die naast de kooien valt, stof heb je altijd, maar je moet weten hoe je het aanpaktlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-23 - 04:41:42 send message to reneetje

dat is zeker waar.

Ik zag wel op die site air4you ofzo dat je een proefplaatsing kon aanvragen, en heb gewoon eens geinformeerd wat de voorwaarden zijn daarvoor, nou die waren er niet. je mocht hem een week dan in huis krijgen en als je het toch niets vind dan werd ie weer meegenomen. dus dit heb ik wel aangevraagd, al zou het alleen maar zijn om te kijken of het relaxed werkt.

Moet overigens wel zeggen dat en ik en mijn vriendin beide roken, wat weer wat slechter is voor de kaketoe. dus in die zin zou het wel weer goed zijn, maar ik kijk gewoon die week hoe het ons bevalt, en als we er niet van overtuigd zijn dan doen we het niet, en hebben we zoiets van nou is toch wel lekker fris dan gaan we er over nadenken,



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede