Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bonte Boeren vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bonte Boeren vraagje
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 13:13:49 send message to Chow

Heb m'n koppel nu tijdje zitten en observeer ze via een camera. Overdag zit de pop veel in het blok en de man ervoor. Ik zie ze elkaar regelmatig voeren. S'nachts echter slapen ze beiden op stok in niet in het blok. Als ik binnenkom duiken ze beiden het blok in en wachten tot ik weg ben. Wat moet ik er op dit moment nu van denken?? Dit gaat nu ongeveer 1,5 maand zo. Zijn ze voorbereiden voor broeden of doen koppels dit altijd zo?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-21 - 13:20:43 send message to johanblok

Allereerst: weet je zeker wie de man en de pop is? Voor een schuw import koppel kan dit ook best een vrij normale gang van zaken zijn. Overdag als het licht is veilig weg duiken, s'nachts als het donker is een plekje op stok.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 13:42:10 send message to Chow

Ik weet wie de pop en de man is. Maar inderdaad kun je daar gelijk in hebben. Wel is het zo dat de pop regelmatig uit het blok komt overdag om te eten, te kroelen met de man en gaat na verloop van tijd het blok weer in. Ik ga ze vandaag waarschijnlijk huisvesten in een iets ruimer en luxer verblijf. Ik gebruik wel hetzelfde blok. Ik hoop niet dat ze door de verhuizing zo van slag raken dat ze weken moeten wennen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 13:43:00 send message to Dennis Fr.

vrij normaal gedrag voor import vogels


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 13:45:03 send message to Chow

Hoe onderscheid je dan "import" gedrag t.o.v. aanstaand broedgedrag?? Of liggen er zomaar opeens eitjes.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-21 - 13:46:42 send message to johanblok

Ik zou zo'n koppel eerst een tijdje, in ieder geval enkele maanden. huisvesten zonder nestblok. Dan raken ze aan de verzorging gewend, en duiken ze straks niet bij het minste geringste het blok in.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 14:19:29 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zelf heb 3 koppels bonte boeren allemaal wiltvang.mijn koppels vliegen niet direkt het nestblok meer in.doordat ik zelfde heb gedaan als johan zei in de vorige reactie.bij mij weet ik wanneer ik eitjes zou kunnen verwachten(nooit een garantie)beginnen ze het blok te verbouwen alle zaagsel word versnipperd of een groot gedeelte word het blok uitgewerkt.verder is de opname van water groter dan normaal.tegen die tijd begin ik ook met het voeren van extra eivoer kiemzaad fruit enz.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 15:27:05 send message to Chow

Ok, ik heb ze verhuisd en wacht met het plaatsen van een blok tot maart/april.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-12-21 - 16:12:38 send message to johanm

Heb vroeger met een vijftal koppels gekweekt, zowel import als hier gekweekte vogels. Ze hadden steevast eind december-begin januari eieren. Misschien is het een goed idee om het blok nog een paar weken te laten hangen.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 16:27:08 send message to Chow

Dit koppel heeft volgens de vorige eigenaar ook in juni eitjes. Ik sla dus een ronde over. Heb liever dat ze zich bij mij op hun gemak voelen.


roséke
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-12-21 - 16:54:19 send message to roséke

hallo
hoeveel maanden heb je ze zitten?mijn wildvang koppel heb ik nu 4maand en hebben nu jongen.ik zou de nestbak zeker laten hangen
succes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 17:39:41 send message to Dennis Fr.

indd kunt nestblok best laten hangen als ze willen beginnen doen ze het toch.hebben ze geen nestblok ter beschikking en ze willen toch doen.zullen zo ook wel in de hoek van de kooi gaan leggen dus.

Groeten Dennis


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 17:40:56 send message to Chow

Heb het koppel sinds 10 oktober dit jaar.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 17:44:32 send message to Dennis Fr.

hoe lang je ze hebt doet er niet toe.als ze zich op gemak voelen en ze willen beginnen beginnen ze toch kan 6 weken zijn dat je ze hebt kan een jaar wezen je weet maar nooit met vogels is zeg maar zo heb geduld en het komt vanzelf.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-21 - 18:38:02 send message to Chow

Geduld is het probleem niet. Ik wil alleen hun gedrag goed kunnen interpreteren omdat dit m'n eerste koppel bonte boeren is. Bij m'n andere vogels is het beter te zien omdat ik de vogels goed ken en omdat zij mijn aanwezigheid niet als vervelend ervaren. Vandaar ook de camera. Omdat ze schuw zijn zegt mijn gezonde verstand en gevoel om ze voor een periode van een paar maanden niet de mogelijkheid te geven om zich te verstoppen als ik kom voederen. M.a.w. ze dwingen mijn aanwezigheid te accepteren. En als ze dan rustiger zijn pas dan een blok op te hangen. Ben vandaag veel in de schuur geweest, straks ook nog even ivm de verlichting die aangepast wordt. Als ik dan bezig ben zitten ze wel rustig naar mij te kijken. Geen paniekreacties enzo als ik binnen kom.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 21:59:37 send message to Dennis Fr.

indd zonder blok kunnen ze beter aan je wennen.dan heb je er indd ook meer plezier aan dan dat ze wegduiken als je binnen komt

Groeten Dennis



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede