Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > weten jullie nog .. gehandicapte vrouw , opgehangen hondje .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-27 - 15:02:28 send message to goffini

quote
jammer dat veel van de topics eindigen in zinloos gezwam

Daarom staan ze ook in "DE Kroeg".


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 15:16:58 send message to natasja

quote
Het lijkt me sterk dat de vrouw dit met kwade opzet heeft gedaan.



nee het hondje is dood en wel zelf aan het hek gaan hangen of de vrouw vond het een waardige begravenis ..

kom zeg .. ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden hoor ongeacht een achterliggende reden


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 18:06:20 send message to Niltava

Dacht dat jij inmiddels wel wat meer levenservaring had.
Maar goed:
quote
nee het hondje is dood en wel zelf aan het hek gaan hangen of de vrouw vond het een waardige begravenis ..

kom zeg .. ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden hoor ongeacht een achterliggende reden


Ben blij dat jezelf de verantwoordelijkheid neemt over de katten van je.
Je weet wel, die platte.. Vraag me dus af wie zich schuldiger moet voelen. Een gezonde dame van in de dertig die met kennis de katten buiten zet met een grote kans om overreden te worden, Of een gehandicapte vrouw waarbij misschien met het hondje iets mis is gegaan en ze niet thuis durfde te komen als het haar eigen schuld was. Men zou haar immers kunnen verbieden weer een hond te nemen.
Ik zeg dus niet dat het mogelijk haar eigen schuld is, maar veroordelen is wel heel erg makkelijk.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 19:15:40 send message to natasja

niltava ik dacht dat jij je inmiddels een waardige manier tot discusieeren eigen had gemaakt , jammer

maar om toch in te gaan op je zgn verweer ,
als die vrouw haar hond is overleden buiten haar schuld om zou ik het grootste medeleven voor haar over hebben , maar niet in het geval dat ze het beestje meeneemt naar buiten , hem ophangt aan een hek en vervolgens zelf het zielige slachtoffer gaat uithangen waar heel nederland medeleven voor toont.

In mijn ogen een totaal niet te vergelijken situatie met iemand die zijn kat de vrijheid geeft om naar buiten te gaan , blijkbaar zit dat je dusdanig dwars dat je het in dit topic naar voren moet halen maar het doet je geloofwaardigheid en respect zeker geen goed.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 19:22:08 send message to natasja

oh en Niltava , in het vervolg , die overreden kat van mij , je weet wel .. die platte ..

haar naam was Kitty , ze is 6 jaar geworden ze kwam als verwilderde kitten van een boerderij en het was een lapjespoes , ze is door mij begraven in de tuin en overigens was ze niet plat hoor , maar is ze overleden door de klap aan de voorkant van een auto , de auto is er niet overheen gereden , ik zou het op prijs stellen dat als je het nodig vind te gaan schermen me haar dat je haar naam gebruikt ipv de benaming platte kat.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 19:47:34 send message to Niltava

Oh natasja. Wil best de naam noemen hoor. Maar een beetje respect naar mensen mag best. Maar misschien heb jij insite informatie of heb je het zelf gezien dat die mevrouw het hondje aan de riem opgehangen heeft, moedwillig en zonder wrok.
Ik kan me namelijk best situaties voorstellen dat soms dingen anders lopen dan je wilt. En zeker met dieren en zeker als je een handicap hebt en dus niet zo handig bent.
Het valt me tegen van je dat je wel durft te oordelen over een ander terwijl je je katten toch weer op pad stuurt.
Maar goed hier wordt wel vaker met twee maten gemeten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-27 - 19:59:54 send message to ParkietenPeter

Aah, kom op. Boodschappen zijn duidelijk.
Feit blijft dat het eerste verhaal van de vrouw gelogen was. De achtergrond is ernstig genoeg.

Maar ging het om de achtergrond of de daad? e.e.a. kun je niet losmaken maar maakt dit de daad rechtvaardig?

Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 20:22:44 send message to Niltava

Is de daad duidelijk Peter?
Ken de situatie niet, maar stel...
Hondje zit bij mevrouw op schoot in de rolstoel. mevrouw rijdt langs hek. Hondje ziet wat springt op en blijft hangen met zijn riem achter het hek. Vrouw is niet bij machte het ongedaan te doen. In een poging valt ze zelfs etc.etc. Er zijn schijnbaar geen mensen in de buurt die kunnen helpen. Vrouw over haar toeren en bedenkt hoe men zou oordelen over haar als het haar eigen schuld is..
Mensen bedenken rare dingen. Zie naar dit weekend in Nederland of Canada. Is het goed te praten zeker niet. Maar is het goed te oordelen zonder de achtergrond??
Ken te veel verhalen waar men met het oordeel klaar stond en het verhaal heel anders was.
Van die vooroordelen kwam veelal meer kwaad dan het vermeende "geval".
We zijn verantwoordelijk voor onze daden maar ook over onze uitspraken en dat laatste vergeet men nog vaker dan het eerste.

Er is maar 1 reactie op een dergelijk topic.

Triest, hoe het ook gegaan is, triest.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 20:43:07 send message to natasja

oh ben het eens met de uitspraak triest maar dan doel ik meer op jouw reactie afijn .. ik vind het prima ,maar als je kwekers van kruisingen ook maar een tiende van het voordeel van de twijfel zou geven die je deze vrouw geeft dan was je in mijn ogen overtuigender overkomen , dit neigt me te erg naar zoeken


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 20:50:02 send message to Niltava

Liever te ver zoeken dan primair reageren.
Eerst "Oh'wat is het erg wat die vrouw is overkomen"en nu "Oh, kijk die vrouw eens."
Ik geef die vrouw geen krediet maar de situatie. Ik ken het niet, dus heb ik mijn oordeel niet zo snel klaar zoals jij.
Bij kruisingen weet je waar het over gaat, maar dat is een heel ander topic en meer bedoeld om anderen er bij te betrekken en dat is nergens goed voor.
Maar goed weer een vorm vanmeten et twee maten.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 21:00:32 send message to natasja

triest , uitermate triest


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 21:02:29 send message to Niltava

ik bgrijp het, je doet niet aan zelfkritiek


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 21:19:27 send message to natasja

nou Niltava ik krijg de indruk dat het je helemaal niet gaat om die vrouw of het hondje maar dat je me gewoon uit de tent probeerd te lokken , als je de reacties even terug leest zal je zien dat er hardere reacties zijn geweest als de mijne maar daar rep je met geen woord over , reden voor mij genoeg om er vanuit te gaan dat je me tracht uit de tent te lokken, iets wat je ook wel duidelijk maakt om op een persoonlijk vlak te gaan reageren ( mijn zgn platte kat ) dat geeft voor mij voldoende aan dat je hier iets tracht te starten en daarom zo aan het zoeken geblazen bent.

en laat ik daar nou voor passen , want ik als gezonde dame in de 30 leen me daar niet voor.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-27 - 21:37:18 send message to Niltava

Nee hoor natasja. Als je goed leest gaat het daar helemaal niet over. Je moet beter weten.
Alleen jij bent het gestart en reageert een paar keer. Zoals ik al gezegd heb, zijn er velen die oordelen zonder het naadje van de kous te weten.
En daar heb ik dus een bloedhekel aan. Zoals gezegd, ik ken te veel verhalen waarover men oordeelde die later anders bleken te zijn. Maar degenen die meer leed veroorzaakten door de oordelende verhalen niet thuis gaven en afdropen.
En over je kat, jij bent toch verantwoordelijk voor het huisdier dat je hebt????


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-28 - 10:47:52 send message to dijkkamp

de kerst is voorbij dus ook de vrede op aarde

ik wens u allen veel WIJSHEID en een gezond 2006 toe en kinderen pak je speelgoed en ga weer spelen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede