Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spitsstaartparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-12-13 - 11:38:19

Wie niet h.............!

Ik zeg ook niet voor niets,,,
geef over een half jaar nog maar eens een verslag hoe het dan gaat. sad :(

En zo gaat het regelmatig mis met allerlei dieren,
sommige mensen zijn zo verlieft op hun dieren dat ze de rest voor lief nemen of niet willen zien.
Ik vind dit zo erg voor de dieren welke zo'n baasje krijgen.

Helene gisteren kende je heel de vogelsoort niet eens en vraag je om zo veel mogelijk informatie.
De informatie kijg je en dan gooit je jou hoofd in de wind.
Je neemt de verkeerde beslissing Helene.
Als je ons niet gelooft zoek dan zoveel mogelijk informatie op internet maar laat de vogels niet de dupen worden van............shocked 8O

Groeten Meyerwink ;)


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-12-13 - 11:39:25

Watervogels leven over het algemeen op de grond en hebben vaak een groot oppervlakte nodig, wat ook wel iets zegt over de grootte van de voliere, waarin die ze hield, vrees ik.
Van nanadaya's weet ik echter dat deze wel degelijk samen gehouden konden worden met bergen en valken. Maar of dit voor blauwkoppen ook geldt????
Hou ze maar goed in de gaten, want binnen een kwartier kan de schade al flink zijn.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-13 - 18:23:56

waterbed de keus is natuurlijk aan jezelf om ze bij de andere vogels te laten das makkelijk zat.
maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 he.watervogels en andere vogels is wat anders dan andere parkieten/papegaaien.als 1 van die vogels in hun blok zullen komen heb je de poppen aan het dansen zelfde geld als ze in de broedstemming komen.ik hoop voor jou dat het goed gaat.maar mocht het mis gaan.ze hebben je wel gewaarschuwd.

Groeten Dennis


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-12-13 - 18:48:35

waterbed ik moet me bij de rest aansluiten. Aratinga
s kan je zeker niet bij andere vogels houden. Misschien gaat het nu goed maar uiteindelijk gaat het je vogels kosten.


bart.roggeman
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-12-13 - 23:58:13

Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Als de dieren de ruimte hebben , kan het ook goed gaan.
Als ik jullie vertel dat mijn broer kweekt met rosellas en roodruggen samen !! in een gezelschapsvoličre met grasparkieten en zebravinken geloven jullie dit ook niet.
Maar blijkbaar voelen de vogels zich daar goed. En hier zou het ook zo kunnen gaan, vooral omdat de blauwkoppen geen concurrenten hebben . Een machtstrijd zal niet nodig zijn, de blauwkoppen zijn de baas. Dus als de andere vogels de ruimte hebben om wat verderop te gaan broeden of zo en de blauwkoppen wat te ontlopen dan zou het kunnen goed gaan.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-12-14 - 00:34:37

Hoi Bart,

Je bent ook niet echt zeker van je zaak zo te zien.
--------------------------------------------------
Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Als de dieren de ruimte hebben , kan het ook goed gaan.
Als ik jullie vertel dat mijn broer kweekt met rosellas en roodruggen samen !! in een gezelschapsvoličre met grasparkieten en zebravinken geloven jullie dit ook niet.
Maar blijkbaar voelen de vogels zich daar goed. En hier zou het ook zo kunnen gaan, vooral omdat de blauwkoppen geen concurrenten hebben . Een machtstrijd zal niet nodig zijn, de blauwkoppen zijn de baas. Dus als de andere vogels de ruimte hebben om wat verderop te gaan broeden of zo en de blauwkoppen wat te ontlopen dan zou het kunnen goed gaan.

--------------------------------------------------
Het territorium van de meeste vogels is toch wel wat groter dan de rennen welke wij gebruiken voor onze vogels.Vandaar dat koppels appart gehouden worden. De ene soort is nu eenmaal niet de andere soort. Als het straks fout gaat ben ik benieuwd of we dat ook te horen krijgen zodat andere daar weer wat van op kunnen steken.

Groeten Meyerwink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-28 - 15:27:58

ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met de blauwkop aratinga`s gaat


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-12-28 - 15:33:22

dan heb ik intresse laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-12-28 - 21:55:48

Daar hoor je niets meer van !!


Groeten Meyerwink ;)


Waterbed
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2006-01-02 - 10:42:11

Allen een heel goed 2006 gewenst.
Jammer dat mijn oorspronkelijke vraag die ik had verworden is tot allerlei opmerkingen waar ik niet op zit te wachten. Heb ondertussen een goed contact gekregen met iemand in de buurt die al jaren blauwkoparatingas heeft en hij zegt dat het erge lieve vogels zijn en ik me beslist geen zorgen hoef te maken.




Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-01-02 - 11:01:18

we zeggen ook niet dat het zo is dat er wat gebeurd maar je moet wel realistisch blijfen dat het kan gebeuren.

Groeten Dennis


Waterbed
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2006-01-03 - 11:00:25

Bedankt Dennis! Het gaat nog steeds erg goed met alle vogels samen. De catarinas pakken soms stiekum wat eten uit hun poten en dit laten ze rustig toe. Of ze eten er samen van. prachtig om te zien zo,n grote en kleine vogel samen.

groet Helena


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-03 - 18:14:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)Of het kan is niet altijd het belangrijkste,het is ook belangrijk dat alle vogeltjes zich op hun gemak voelen,en zich niet constant angstig voelen.

Voorbeeld: Ik had bij een kolonie molinetie spreeuwen een paar roodborstzaadkrakers bijgeplaatst;dit ging wel,er vielen geen doden of zo,maar je zag dat de roodborstzaadkrakers constant aan het vluchten waren voor de spreeuwen.

\Dit moet je in het belang van de vogels volgens mij dan niet doen.wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-01-03 - 19:09:40

Hoi Waterbed,


sorry dat onze opmerkingen verkeerd vielen, maar ik moet helaas uit eigen ervaring spreken. Ik heb in het verleden verschillende aratinga soorten gehad waarbij 1 koppel in een gemengde voliere (witogen) ook wetende dat aratinga's de naam hebben heel terretoriaal te zijn en ook zo arrogant zijnde dat ik het wel op tijd zou zien aankomen en in kunnen grijpen.

Dit ging een half jaar goed (tot het mei werd) en er broedneigingen kwamen nog steeds geen aggressie waargenomen en hoewel de meeste vogels de aratinga's wel uit de weg gingen ging het goed.
Tot op een ochtend ik de resten van een koppel valken en een kakariki kon opruimen.

Misschien waren onze reacties wat kort door de bocht maar de meeste mensen de reageerden hebben ruime ervaring met kromsnavels en ook eigen ervaring met aratinga's en we hopen dat je de fouten van sommigen van ons (ik wijs in dit geval met de vinger naar mezelf) niet herhaalt.

Misschien gaat het perfect en heb je nooit ergens last van, maar aratinga's zijn nu eenmaal een risicogroep wat betreft aggressie richting andere vogels.


Daniel


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-01-03 - 19:11:10

Wat betreft informatie kan ik je het boek Atlas of conures van Arndt heel erg aanbevelen. Ik heb er altijd zeer veel aan gehad.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede