Auteur |
Onderwerp : InterParrot |
Picolet
Website Member
|
2005-12-06 - 20:10:25 |
|
In de PS staat een advertentie over show van InterParrot in het Beursgebouw te Eindhoven op 10 en 11 december.
Gaat deze nog steeds door?
Ik kreeg een berichtje van iemand die dacht dat de show zou zijn afgelast, wie weet of alles gewoon door gaat.
Ik heb geen internetadres gevonden bij de advertentie.
|
djenco
Oud Lid
|
2005-12-06
-
20:22:57 |
|
|
broto
Website Member
|
2005-12-06
-
20:44:23 |
|
De TT's van de NBvV gaan gewoon door.
Enkel de wereldshow is afgelast en van de shows van de €uroparrot en de PS.
Henk
|
tonnl
Website Member
|
2005-12-06
-
23:46:31 |
|
Op de flyer staan wat telefoonnummers die je kunt bellen voor informatie.
0402463626 en 0496609615.
Ton.
|
rupicola
Website Member
|
2005-12-07
-
11:20:27 |
|
de COM te Zutphen is afgelast vanwege de vogelgriepdreiging en het daaruit voortkomende verbod op het transporteren van vogels van buiten de EU naar een EU land, in dit geval Nederland.
Waarom de andere shows zijn afgelast is mij eigenlijk niet duidelijk.
Voor wat betreft de vogelgriep is tot op heden geen enkele geinfecteerde papegaaiachtige of zangvogel gevonden.
Ik denk dat vooralsnog het uitsluitend van deelnemen met hoenderachtigen en duiven voldoende was geweest.
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2005-12-07
-
11:25:08 |
|
Komen hier dan zoveel vogels van buiten de EU, dat het dan niet rendabel zou zijn?
|
mreyder
Website Member
|
2005-12-07
-
12:23:05 |
|
Ik heb net gistermiddag gebeld naar het telnr op de flyer: de show gaat gewoon door! Jammer genoeg mag er niet gefotografeerd worden (ook niet zonder flits!!!).
|
rupicola
Website Member
|
2005-12-07
-
13:39:58 |
|
quote Komen hier dan zoveel vogels van buiten de EU, dat het dan niet rendabel zou zijn?
de COM is natuurlijk een evenement waarvoor men zich vanuit de hele wereld kan (kon) inschrijven.
Voor zover ik het heb begrepen is door de EU maatregelen/beperkingen het 'karakter' van de wereldshow verloren gegaan, waardoor het geen wereldshow meer zou zijn.
Inhoeverre er al inschrijvingen van buiten de EU waren, daar heb ik persoonlijk geen zicht en geen flauw idee van.
Voor mij blijft het merkwaardig feit overeind dat tot op heden nog geen enkele zangvogel of papegaaiachtige met vogelgriep is aangetroffen, waardoor uiteindelijk de gehele vogelliefhebberij zonder ook maar een concrete aanwijzing, laat staan een bewijs, is/wordt benadeeld. De besmette papegaai en de 148 andere preventief geruimde papegaaien in Engeland waren niet besmet!
Denk ook aan een stuk onterechte algemene anti-
reclame voor vogels en het houden van vogels.
Tevens is en wordt nog steeds (en wederom op grond van geen enkele concrete aanwijzing) het vingertje in het bijzonder gericht op de trekvogels.
Ik zou zo langzamerhand wel eens een concreet bewijs willen zien dat deze 'beschuldiging' zou kunnen rechtvaardigen!
|
hansbuffel
Website Member
|
2005-12-07
-
22:34:01 |
|
Wat valt er juist te beleven op deze 'show'?
Worden er ook vogels verkocht, in het bijzonder exoten? Kan ik er met de kindjes naartoe?
Hans
BRUGGE
|
Picolet
Website Member
|
2005-12-07
-
22:50:50 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Volgens de advertentie:
Vele papegaaien
koi's en steuren
reptielen
div standhouders
kinderanimatie en kinderboerderij
aviornis met hoenders en watervogels
Falabella's "schijnen mini paardjes te zijn"
NOP is ook aanwezig
Medewerking van de Olmense zoo
Toegang is 6 euro,
kinderen tot 12 jaar gratis
zaterdag en zondag open van 10.00 tot 1800 uur
waarschijnlijk is er geen verkoopbeurs
|
mariannenl
Website Member
|
2005-12-08
-
11:42:13 |
|
ik heb een tijdje terug al gebeld het gaat gewoon door, er zijn voldoende vogels, alleen GEEN inzendingen(=vogels) uit Belgie.
De PAKARA uit Belgie staat er inderdaad wel.
Heel mooi om te zien, ik ben er een paar jaar geleden geweest, er zijn ook veel hebbe-dingtjes, dus volle beurs meenemen, lol
Marianne.
|
IGGINO
Website Member
|
2005-12-11
-
07:36:52 |
|
Is er al iemand geweest?
En is het de moeite.
Zelf ga is straks eens kijken.
|
bert1974
Website Member
|
2005-12-11
-
07:50:13 |
|
ik ben er gister geweest ben dus van uit emmercompascuum naar eindhoven gereden, maar doe dit nooit weer. het viel me zwaar tegen. we waren om half twaalf binnen en om half een hadden we alles al gezien. en we zijn niks over geslagen. het is maar een hal.als je in de buurt woont is het wel even leuk om te gaan kijken maar als je er echt voor moet rijden dan kun je beter thuis blijfen. zoveel zit er niet.
|
molineti
Website Member
|
2005-12-11
-
10:08:55 |
|
Het viel inderdaad tegen.
Ze hadden wel het probleem dat het moeilijk was om aan vogels te komen omdat er in Belgie nog een vervoersverbod is.
Er werden ook vogels verkocht uit de ,,tentoonstellings,,kooien zodat er een lege kooi overbleef(dit zouden ze niet moeten doen)
Ik vond de kwaliteit van de papagaaien/ kakatoes in het algemeen bijzonder slecht(slechte bevedering,conditie)
Jammer voor de organisatie/vrijwilligers die er een hoop tijd ingestopt hebben
Volgende keer beter
|
v.dijck
Website Member
|
2005-12-11
-
16:55:44 |
|
ik woon in eindhoven maar heb spijt dat ik gegaan ben zoals de vogels erbij zaten en de laatste keer was het veel grootser opgezet, maar als je ziet wat ze beloven wat er moet zitten en wat er zit niet alleen wat vogels betreft maar dit waren ook geen echte japanse koi karpers en dan in drie kleine quarantine bakken.
|