Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren rapen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren rapen
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-11-26 - 18:27:58 send message to minka

Is het verstandig om bij de kweek de eitjes van catharina's te rapen, vervangen door nepeitjes en als de pop uitgelegd is alle eitjes tegelijk weer terug te leggen ? Dit omdat alle jongen dan tegelijk uitkomen en een betere kans hebben ? Ik kweek zelf valkparkieten en raap hierbij niet, maar ik hoorde van een catharinakweker dat het bij catharina's wel aan te raden is. Ik wil volgend jaar voor het eerst proberen met een koppeltje catharina's te kweken.

Minka


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-11-26 - 18:32:26 send message to irri

hoi, volgens mij is dat nergens voor nodig, heb ik ook niet gedaan, en heb nu een nestje met 6 jongen, van verschillende leeftijden, allen worden goed gevoerd en verzorgd, persoonlijk zou ik er niet mee gaan rommelen als dat niet nodig is, dat leid de ouders alleen maar af en zorgt voor verstoring, maar misschien heeft iemand anders suggesties?
groetjes marjan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-26 - 18:40:27 send message to Dennis Fr.

in de natuur rapen ze toch ook niethappy :)het maakt niet uit of je het wel of niet doet het blijft toch altijd zo de sterksten overleven.of je nu de natuur zijn gang laat gaan of dat je zelf een handje helpt.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-26 - 18:44:37 send message to paccie

je mag ze nooit rapen bij parkieten ze leggen niet voor niks om de dag een ei die zowat altijd om de dag uitkomen heeft te maken met kropmelk het hele fijne weet ik er ook niet van maar ik weet wel dat rapen niet nodig is


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2005-11-26 - 20:05:31 send message to markjansen

ik zou niet rapen, de oudere jongen voeren de jongen toch ook dit is bij grasparkieten wel het geval weet alleen niet zeker of dit ook geld voor alle parkiet soorten. Ik weet dat rosella's het in het wild ook doen dit was twee weken geleden ook op de tv



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede