Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodstaart wildvang praten ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodstaart wildvang praten ?
Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-11-10 - 12:02:35 send message to Gerardvu

Hallo,

Vandaag heb ik 2 koppels roodstaarten gekocht en mag ze gaan halen zodra mijn hokken klaar zijn

Ze zijn erg schuw en maken alleen krijsgeluiden
nu vraag ik me af als ik een cd met papegaaien geluiden en woordjes in mijn hok iedere dag afspeel of de papegaaien dat dan overnemen ?

is dat verstandig als je jongen wil kweken ?

Groetjes Gerard


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-11-10 - 13:34:27 send message to dun grijzeroodstaart

nee zou ik niet doen , en ik heb wel een import grijze en die nemen wel enkele woorden over ...
maar als je er mee wilt kweken tja is dat niet nodig , en ze worden meestal wel rustiger , of ze kruipen in het blok en je ziet ze niet meer .

veel succes en mischien dat je wat foto,s kan maken en waar heb je je grijze gekocht ?

gr tim


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-11-10 - 13:53:15 send message to Gerardvu

hoi,

ik heb ze in haarsteeg gekocht en ze blijven daar nog even zadat ik mijn hokken kan maken

ze zien er zeer goed uit maar zijn erg schuw omdat ze de mens nog niet zo goed kennen

gr gerard


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-11-10 - 13:55:36 send message to molineti

Quote
------------------------------------------------
Ze zijn erg schuw en maken alleen krijsgeluiden
------------------------------------------------

Lijkt me niet het fijnste om in de kooi te hebben!

Zou Je niet beter wat langer rondkijken en (jonge)nakweek vogels kopenwink ;)
Zag er pas nog op VA te koop staan(jonge natuurbroed grijze roodstaarten)


Sprengers R.
Oud Lid
Posts :31

Oud Lid
2005-11-10 - 14:04:13 send message to Sprengers R.

Hallo Gerard,
Ik zelf heb ook wilde papegaaien,zij krijste bij aanvang ook, maar ondertussen zijn ze wat rustiger geworden, en hebben wij bij aanvang er een radio laten spelen, en praten doet de pop ook al, als ik mijn man bij naam roep, dat roept onze pop ook op hem. Dus wildvang kan ook praten, je moet er alleen wel met regelmaat naar toe gaan, zodat ze jouw gewoon worden, en dat ze ontdekken, dat je geen kwaad doet aan hen.
Veel sucses,
Lucie


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-11-11 - 09:54:17 send message to Gerardvu

bedankt lucie

weet je ik kreeg overal een beetje andere dingen te horen want iedereen heeft zo zijn eigen ervaring met oa nakweek, wildvang en jongen

zodra ze hier zijn en mijn hok klaar is zal ik wat fotos maken.

groetjes gerard


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2005-11-11 - 11:15:48 send message to mreyder

Grijze roodstaarten hebben veel gemeen met Kaapsen: die van mij waren bij aankoop erg schuw, maar zijn ontzettend vertrouwd geworden, evenals een Timneh Grijze Roodstaart die ik ook als verse import kocht. Let wel: ik heb het eerste jaar GEEN broedblok verstrekt, juist om te voorkomen dat ze daar in zouden gaan en dus niet aan mensen zouden wennen. Veel de kweekruimte in gaan en rustig met de vogels omgaan ook als ze krijzen en in een hoekje van de vlucht cq kooi kruipen: dit wordt vanzelf beter. Moet er wel eerlijk bij zeggen, dat ik m'n kweekruimte zo aangelegd heb, dat de ingang van die ruimte tegelijkertijd ook de achterdeur van ons huis is. Iedereen die dus via de achterdeur binnenkomt, moet langs de vogels lopen om binnen te komen! Iets waar ik zeer tevreden over ben! De vogels wennen zeer snel aan mensen en trekken zich (ook als ze broeden) nergens meer iets van aan. Gold ook voor m'n andere importvogels, zoals Blue Rumped, Aztekenaratinga's etc. Als je slechts een of 2 keer per dag in de kweekruimte komt, zal het wel wat langer duren voordat ze aan mensen gewend zijn. Veel succes EN veel plezier met je Grijzen!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede