Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voer buiten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voer buiten?
streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-11-08 - 20:23:49

Hallo iedereen,

Nou ik mijn nieuwe voliere klaar heb, ben ik al druk aant kijken naar toekomstige kromsnavelbewoners. Maar nou heb ik alleen een klein vraagje: is het verstandig om het voer en drinkwater buiten in de ren onder het afdak (waar dus geen regenwater bij kan komen) neer te zetten? Ik ben van plan om op boomstam een aantal planken te maken, waar deze dan op kunnen staan. Of kan ik het beter in het binnenhok neerzetten?

Groeten,

Bart


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-11-08 - 21:02:14

Als je binnen voert heb je gelijk een goede manier om je vogels te leren binnen te komen. Daarnaast heb je minder last van of kans op ongedierte.
Ik zou het in dat geval binnen voeren.

Erwin


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-11-08 - 22:35:17

happy :)Ik voer zelf ook binnen. Als ik dat niet had gedaan dan had ik er genees een nachthok bij hoeven te bouwen. Ze zitten echt alltijd buiten.happy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-08 - 22:58:23

ik zou ook binnen voeren hoef je niet voor donker te voeren en het water bevriest niet zo gauw en inderdaad minder ongedierte


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-09 - 00:32:00

Ik voer het liefst buiten. Het nachthok is alleen om te schuilen. Over regenwater maak ik mij minder druk. In de natuur ligt voedsel namelijk ook niet onder een afdak. Ik ververs het voer elke dag. Ik plaats de voederbakken wel zo dat er niet een laag water in komt te staan uiteraard. Het staat een ieder verder vrij om die keuze te maken. Ik denk niet dat het 1 beter is dan het ander.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2005-11-10 - 17:38:05

Bart.
Ik zou zeker binnen voeren,zeker in verband met muizen,en die weten het heel gauw te vinden,en van de urine van de muizen worden ze echt ziek.
Verder is vocht in het voer wat op de grond valt funest voor de vogels in verband met schimmel vorming.
En zoals hiervoor al aan gehaald ze komen makkelijk naar binnen.
lekker als je wat in de buitenkooi moet doen.
grt Roodmus



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede