Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelboeken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelboeken
m goudberg
Oud Lid
Posts :90

Oud Lid
2005-11-02 - 10:23:40

ik ben op zoek naar een boek waarin ik duidelijk kan het verschil tussen een man en pop kan zien, maar ook waarin veel informatie staat over de vogels. het zou moeten gaan over vinken (afrika-australie)

help mij
groeten
Mark happy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-11-02 - 10:36:53

Mark ik denk dat je beter hier op forum om foto's kunt vragen over de desbetreffende vogel en idem over de info.En verder het dan via persoonlijke berichten doen met de kweker.

Verder heeft tony jochem van avitoon.nl een boek (2e in de maak) geschreven en een dvd hiervan.

grt Noel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-02 - 10:59:39



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-02 - 20:02:02

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De website van de speciaalclub van Afrikaanse prachtvinken geeft veel informatie. Het adres is www.scapnl.com.

Het nederlandse boekverzendhuis IVV heeft een uitgebreide digitale catalogus. het adres is www.birdbooks.nl


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-11-03 - 08:34:40

Hallo,

Ken je het boek "Finches & Sparrows"?
Het is verkrijgbaar bij http://www.nbvv.nl/jenj/ Een goed boek waar oa de verschillen in geslacht/juvenile goed worden uitgelegd en ook de verschillen in ondersoorten worden besproken.
Het is wél in het Engels geschreven, maar ik denk dat je (bijna) geen enkel goed determinatie boek over deze vogelsoorten in het nederlands zult vinden.

Groeten, J. Santegoeds


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-11-03 - 09:49:04

Mark,

Voor Afrikaanse vogels:
Daar ik zelf uit Zuid Afrika kom, gebruikte ik altijd: van: "Birds of Southern Africa", van Kenneth Newman.
Maar ik had/heb ook een boek: "Birds of Africa South of the Sahara", van Ian Sinclair en Peter Ryan.

De eerste boek word opgenomen in de laatste.
Ian Sinclar en Peter Ryan zijn beide van Zuid Afika, en werken voor het "Percy FitzPatrick Institute of African Ornithology"

Zeer ervaren mensen met veel kennis, die geprobeerd hebbeb alls vrij duidelijk op papier te zetten.
I Sinclair heeft meerdere boeken.

Bovenstaande boek kan gekocht worden in Nederland bij: boekhandel j&j, in Nunspeet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede