Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Biologische muizenbestrijding Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Biologische muizenbestrijding
Morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-10-16 - 14:23:13 send message to Morris

Ik heb volgens mij de ideale biologische muizenbestrijding gevonden.

Laatst zag ik 's nachts in de buitenvoliere een muis lopen. Naast het feit dat ze kunnen stinken, de vogels onrustig maken en wellicht ziekten kunnen overbrengen heb ik bijna een panische angst voor muizen en ratten. Voor 95% onterecht natuurlijk want die muis zal banger zijn voor mij dan ik voor hem. Ik heb dagenlang mijn hoofd lopen breken hoe ik deze muis zou kunnen vangen. Een muizenval (de ouderwetste op een vogelveilige manier geplaatst) als ook een muisvriendelijke val mocht allemaal niet baten. Ik bleef de muis af en toe zien. Uiteindelijk mijn "angsten" overwonnen en heb ik alle vogels in het binnenhok opgesloten om toch voor de grote aanpak te kiezen. Vervolgens heb ik alles uit de buitenvoliere gehaald, stenen, rotsen, alle takken en boomstammen. Zo zag ik nog eens vier muizengangen die verstopt zaten onder de rotsen. Ik heb een tuinslang gepakt en Charlie onze kat van 1 jaar mee genomen in de voliere. We hebben weliswaar nog drie andere katten die zelf helemaal niet naar de vogels om kijken, maar twee daarvan zouden niet weten wat ze met een muis zouden moeten doen als deze zo in hun bek zou lopen. De derde had geen zin die dag.
Goed, Charlie rook meteen muis en stond meteen in de aanslag en begon overal te ruiken. Daarna heb ik de tuinslang in een van de muizengaten gestopt en de kraan vol open gedraaid en toen was het feest!!
Ik heb zo'n tien muizen geteld die alle kanten uitrenden en charlie er vol achter aan. Die dag heeft ze zo'n 7 muizen gevangen. Ze had zelfs een keer twee muizen tegelijk in haar bek! Deze actie nog twee keer herhaald en ik heb nu dus een totale muizenvrije voliere en een trotse kat. Ik vond dit toch een mooie biologische muizenbestrijdings actie. Diervriendelijk niet helemaal want de kat loopt eerst met de muizen te spelen alvorens ze op te eten, maar in ieder geval een natuurlijke manier. Ik zit nu alleen nog te bedenken of ik Charlie ook ga uitlenen aan anderen voor deze vorm van muiznebestrijding.
Wellicht heeft iemand wat aan deze effectieve manier om van de muizen af te komen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-16 - 14:33:48 send message to natasja

het is trouwens niet echt aan te bevelen dat je je kat de muizen laat opeten , als de muizen ergens muizengif hebben gegeten kan dit ook voor je kat ernstige gevolgen hebben .

Ik weet wel dat ze op straat ook een muis kunnen vangen en opeten maar als je het risico kan verkleinen dan zou ik zeggen doen ..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-16 - 14:56:56 send message to Dennis Fr.

erg leuk verhaal wat hebben je katten een plezier gehad.over muizegif zou ik me niet zo druk maken die muizen zijn lange tijd niet weg geweest uit de voliere die hadden alles daar wat ze moeten hebben.


Morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-10-16 - 15:04:46 send message to Morris

Vanwege de katten heb ik juist niet gekozen voor gif. Ik heb bij het bouwen alle voorzorgsmaatregelen genomen om ongedierte buiten te houden, zoals diepe fundering en alle gaten en kieren dichten. Maar ik heb patrijzen lopen in de voliere en die krijgen hun voer dus op de grond (ook strooivoer). Dit heeft dus waarschijnlijk ook de muizen aangetrokken. Ik dacht dat de muizen genoeg voer zouden hebben om in de voliere te overleven en niet huizen verder naar voedsel gaan zoeken, waar er mischien wel gif gebruikt wordt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede