Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beplanting in ara volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beplanting in ara volière
kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-10-12 - 09:40:44 send message to kurt fierens

Hoi,

Ik heb het forum de onderwerpen nagegaan ivm beplanting maar had niet direct een antwoord op mijn vraagsad :(. Welke planten kunnen in een ara volière? Dat ze deze planten slopen maakt mij weinig uitlaugh :D, dan zet ik er wel nieuwe in, maar kwestie van welke planten jullie in de ara volières hebben, als er natuurlijk beplanting in staat
laugh :Dlaugh :DKurtwink ;)


dekweker
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-12 - 10:13:11 send message to dekweker

Ik ken een hoop ara voliere's waar heel veel beplanting in staat, maar het is natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van de grootte van de voliere. En als je planten plant, en ze worden gelijk gesloopt, dan zul je continue moeten blijven aanplanten. Maar als je de plant de kans geeft om zich te wortelen, en je ziet er in het voorjaar duidelijk groei in, heb je de kans dat een plant het makkelijker overleeft. Wat misschien een goede tip is, als je planten plant, zorg er dan voor dat je ook wilgentakken (die je van te voren hebt laten uitlopen) aan bied. Dit geeft meer overlevingskans voor je nieuwe aanplant.

De volgende planten die ik met regelmaat aantref in aravoliere's: wilg, hazelaar, vlierbes, fruitbomen, varens, gras, druif, braam, kerrieplant, conifeer en naaldboom
Giftige planten: hedra (klimop), laurier
Kruiden: alles, onkruidzaad

Bloeiende planten en vruchtdragende planten zijn voor een vogel vaak een aangename aanvulling op het dieet, en kan ook stimulerend werken voor het broedseizoen.

Succes met beplanten.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-10-12 - 10:16:56 send message to kurt fierens

Bedankt voor het duidelijk antwoord
Mijn volière is 2 meter breed op 5.5 meter lang


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-12 - 12:49:17 send message to johanblok

Ik heb wel geen ara's, maar mijn amazones eten graag de bloemen en knoppen van de oostindische kers, die zichzelf elk jaar weer uitzaait en over de bodem woekert, deze kan een boel geknaag uitstekend weerstaan.


mr. ara
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-10-12 - 13:31:30 send message to mr. ara

ik heb zelf 3 koppels grijze roodstaarten in volieres zitten. zonder beplanting, want die slopen ze dus echt gelijk weer. ik heb er wel vele soorten takken in liggen en hangen. voor de knaaglust.
het enigste wat ze mij hebben afgeraden is kersentakken daar dit schadelijk zou zijn voor papegaaien (zelfs dodelijk). ik heb het alleen van horen zeggen.

groetjes bram


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-10-12 - 14:51:28 send message to timney

ik heb 1 koppel congo grijze roodstaarten in een binnen en buitenvoliere van samen ongeveer 10 m2.
Over en in de buitenvoliere groeit een bruidsluier(klimplant).
Ze halen alleen stukken weg die in de weg zitten. De rest laten ze mooi groeien.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-10-12 - 20:01:16 send message to jani

Bij ons staat er juist naast de voliere bruidssluier(een klimplant),deze groeid zo snel door de voliere van de ara's dat deze het niet kunnen bijhouden met het snoeien zodat wij deze elk jaar zelf moeten bij knippen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede