ik denk dat iedereen wel eens is of word opgelicht daarom luister ik niet eens naar de verhalen die ze vertellen ze zeggen toch dat het een kweekkoppel is en dat het perfekt klikt maar ik heb zelf een kweekkoppel grijzen en een kweek koppel amazone,s en die zijn natuurlijk nooit te koop . ik koop zelf alleen maar meer jonge vogels
De manier van aankopen is natuurlijk op zijn zachts gezegd niet slim. Wanneer je een bewezen kweekkoppel koopt vraag je toch om bewijzen?. Op zijn minst een aantal foto's of videobeelden waar het koppel getoont wordt met jongen in de kooien van de eigenaar.
Overigens spreekt men al snel over een kweekpaar wanneer er een bevrucht ei ligt in het broedblok.
Al te vaak worden er dan jongen via de broedmachine uitgebroed en later via handopfok groot gekregen.
Al met al is tegenwoordig een kweekpaar een breed begrip geworden in de papegaaien wereld.
De koper kan toch op zijn klompen aanvoelen dat men alleen in een bijzondere situatie een dergelijk paar vogels verkoopt. Wellicht wil de koper snel binnen zijn en heeft te weinig geduld om met jonge vogels te beginnen.
Ik koop alleen jonge vogels en heb gewoon een paar jaar geduld.
Misschien kweken deze vogels toch en wens je veel geluk om jongen groot te krijgen.