Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > formaat nachtverblijf Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : formaat nachtverblijf
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-05 - 22:08:49 send message to Chow

Ik ga vrijdag een nachtverblijf bouwen in m'n voliere. Er moeten ongeveer 12 tot 15 kakariki's in kunnen slapen bij extreem koud weer. Juist omdat het alleen om te schuilen is hoeft het verblijf niet erg groot te zijn. Wat formaat denken jullie aan? De kakariki's kennende zullen ze overdag sowieso buiten komen en niet in het verblijf blijven zitten als ze die uberhaupt gaan gebruiken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-05 - 23:00:51 send message to dooren

Ik denk dat het belangrijk is dat alle vogels zonder ruzie erin kunnen verblijven, zouden enkele vogels eruit gejaagd worden omdat de ruimte te klein is dan zal er toch een probleem ontstaan met deze vogels. Goed om te weten is of de samenstelling van vogels nu goed en zonder agressie met elkaar om kunnen gaan en of dat dan straks in een kleinere ruimte ook geen problemen geeft.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-05 - 23:34:53 send message to tonnl

Anderhalve meter lang, 60 cm diep en 80 hoog is volgens mij voldoende. Eventueel wat verticale schotjes aan het plafond, zodat er deels gescheiden ruimten ontstaan.
Twee zitstokken over de hele breedte, op dezelfde hoogte en zo hoog mogelijk.
Een klein invlieggat, 10 x 10 cm is zat, dat scheelt weer kou. Ook zou ik het invlieggat laag in het nachthok maken, weer minder warmteverlies.
Zorg dat je de bodem regelmatig kunt schoonmaken, een schuiflade is heel handig.
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede