Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaartpapegaai, nog laten kweken in oktober? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaartpapegaai, nog laten kweken in oktober?
papuga-jack
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-09-27 - 15:25:56 send message to papuga-jack

Na een rampzalig kweekseizoen met vier koppels niet een ei zijn mijn grijze roodstaarten vollop aan het paren en bezoekt de pop dagelijks vele uren het broedblok Mijn vraag is dat niet wat laat en kan ik desondanks de broedblokken volgens plan begin oktober weghalen

(titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-27 - 17:01:54 send message to johanblok

Als het nesthok in een geisoleerd binnenhok hangt, zou ik ze maar gewoon laten gaan.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-09-27 - 17:55:14 send message to memaa

Hallo,
mijn papegaaien hebben al in december jongen gekregen. Ze legden hun eieren wel in een binnenhok. Begint in Afrika nu de lente niet?
Groetjes,
Ann


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-16 - 08:00:30 send message to bert1974

een grijze roodstaart kan op ieder moment van het jaar gaan broeden deze zijn niet aan een seizoen gebonden ik ken jongens die 4 nesten jongen bij een koppel kweken in een jaar ze halen de jongen er direkt uit om ze handtam te maken nu ben ik hier absolut geen voorstander van want je pop houd dit niet lang vol ik heb zelf ieder jaar 2 nesten het eerste nest hebben ze vaak in juni en het tweede nest in november .behalve dit jaar ik heb maar een nest gehad en dat is op dit moment


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-17 - 00:03:22 send message to vajeroen

Ik heb 3 maanden geleden 3 koppels grijze roodstaarten gekocht, en heb vandaag gezien dat er twee koppels zijn beginnen leggen.
Reeds een koppel met 2 eieren en een koppel met 1 ei. Hopelijk verloopt alles goed, en heb ik dit jaar al jongen, wat ik nog niet verwacht had.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-10-17 - 10:33:44 send message to Riboet

Mijn broedkoppel legde (tegen mijn verwachting in) in december 3 eieren (waarvan er helaas maar 1 bevrucht bleek). Er zat toen een half jaar tussen dit nest en het vorige. Ik heb toen wel een verwarming geplaatst in het nachtverblijf en de temperatuur tussen de 5 en 10 graden gehouden.

In mei (dus weer een half jaar later) van dit jaar volgde weer een nest. Twee jongen eruit gehaald op 9 en 10 weken leeftijd. Het derde jong bij de ouders gelaten en die zit nu dus nog steeds bij de ouders in en mag ook nog steeds bij de ouders in het broedblok slapen (morgen 17 weken oud). Ik ben benieuwd of er nu weer een half jaar tussen zit of dat ze nu een keertje overslaan, omdat ze nu wat langer voor een jong zorgen.

Over eieren in oktober en dus het jong in november zou ik me dus niet zo druk maken, vooral met dit mooie najaarsweer, maar ik zou als het kouder wordt wel voor een verwarmd nachtverblijf zorgen.


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-21 - 14:36:58 send message to vajeroen

Is het voldoende om er voor te zorgen dat de temperatuur niet onder 0°C gaat?

Of ligt de minimum temperatuur hoger?

Ik heb hiet over als ze met eieren en later met jongen liggen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede