Ik gebruik op dit moment beukensnippers in m'n voliere maar merk dat in dit klimaat dit toch niet super werkt. Eerst drie dagen regen en dan paar dagen de zon erop en het is 1 en al schimmel. Ik las in "Onze Vogels" dat iemand vloerdekkorrels gebruikt. Normaal voor duiven maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb bijna alles al gebruikt in de zaak en in mijn eigen kweekstal maar kom altijd terug op de hennepvezel,Deze wordt gebruikt in maneges en is ook bijzonder geschikt voor de vogels .Het grote voordeel is dat het niet schimmeld en neemt zeer veel vocht op ,Wat ook goed is zijn de corbo korrels maar erg prijzig dit zijn geperste mais korrels .
Ik gebruik meer als een jaar corbo korrels en denk dat dit het ideale is.
Een zak kost 8,95 en je kunt het goed uitzeven en hergebruiken, neemt enorm veel vocht op, blijft droog en weegt weinig en is net als popcorn gemaakt van de maiskolf.
Ad
Ik probeer denk ik eerst corbo korrels en als dat niet aan m'n verwachtingen voldoet dat de hennepvezel. Ik kan beide producten hier om de hoek bij de groothandel makkelijk krijgen.