Ik had een tam koppel valkparkieten binnen zitten in een grote kooi, die stond s'avonds altijd open en de oudervogels vlogen dan hun rondjes
Toen ze begonnen te broeden veranderde er niet veel,( ik heb 7 nesten op 3 jaar grootgebracht) ze vlogen om beurt eens uit maar veel kwamen ze niet meer, en ze namen ook afstand van ons.
Eens de jongen er waren (5) hebben we ze samen grootgebracht, tot 4 weken bleven ze in het ouderlijk blok in de kooi, maar werden 4 keer per dag een weinig bijgevoed met de spuit, ze werden soms gevoed terwijl de moeder stiekem meeschooide en mee aan het spuitje kwam eten
Op 4 weken verhuisden ze naar een andere plaats in de woonkamer, dus uit de kooi met blok en al, waar ze meer werden gevoed met de spuit, zo'n 4-5 dagen gaven de ouders nog mee kropvoeding, maar dan begonnen ze hun interesse in de jongen te verliezen, maar op die manier was dit een héél zachte overgang van krop naar spuitvoeding, ik heb nooit geen doden gehad en op 10 weken gingen de jongen naar een nieuwe thuis, ze waren dan ook suuuuuper tam.
Nu nog krijg ik vraag naar tamme valkparkieten, alhoewel ik er al 3 jaar mee gestopt ben