Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > binnenverblijf of toch niet noodzakelijk. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : binnenverblijf of toch niet noodzakelijk.
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 11:49:13 send message to dun grijzeroodstaart

hoi nog even over het onderwerp binnenverblijven
ik heb alu voilere,s bestelt met wat meer rennen omdat ik nog een paar koppels erbij neem , maar ik zit met de ruimte om binnenhokken erbij aan te maken ik kan wel genoeg opzij werken maar niet naar achteren om binnenverblijven eraan vast te maken en tenslotte staat de voilere tegen de garage aan en die is maar 3,20 ofzoiets breed , en mijn voilere een stukkie breder en om van de garage nou binnenhokken te maken tja dan kom ik nog een aantal meters te kort .
ik heb nu een aantal grijze zitten en die hebben al een winter buiten gezeten , wel natuurlijk zodra het kouder begint te worden heel de voilere afgeschermt met pvc platen en golfplaten .
zelfs in de zomer doe ik de helft met golfplaatjes afdichten , zodat ze tochtvrij zitten .
maar ik ken wel meerdere personen die kweken midden in de winter met grijze open en bloot buiten min zoveel.
en die hebben oook edels en grijze en rose ,s gewoon buiten wel afgeschermd maar geen binnenhokken.
kan dit nu wel of niet ?
en met het water dat bevriest hoe doen jullie dat dan , want dat in een drama vind ik .
maar voor de rest hebben ze mij wijs gemaakt dat het makkelijk kan .
weet iemand hier antwoord op , of hebben jullie allemaal wel binnenverblijven want anders moet ik nog een hele tekening gaan maken en een goed plan.

thanks...........


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-18 - 12:26:13 send message to johanblok

Ik heb zelf ook een poosje zonder geisoleerde binnenhokken gewerkt, dus uitstluiend met beschutting. Ik zelf vind dat de conditie dan toch duidelijk achter uitgaat. Ook sliep ik niet helemaal lekker als het vroor. Daarom heb ik nu geisoleerde, maar onverwarmde, nachthokken van 1x1x2 (lxbxh), dat bevalt mij zeer goed. Hierin blijft het vrijwel altijd boven nul. Ze komen in een betere conditie uit de winter, en ik hoef niet meer bang te zijn dat het toch te koud is voor ze. Het lijkt mij ook niet lekker om bij vrieskou niet een warmer binnenhokje op te kunnen zoeken. Ik zou ook erg oppassen met import vogels, die kunnen meestal veel minder hebben, de kou kan dan een factor zijn waardoor andere kwalen op gaan steken, als ze overdag dan veel in het nesthok gaan zitten, is het vermoedelijk toch echt te koud voor ze.

Bevroren water is lastig, ik geef/gaf dan hete kruidenthee met druivensuiker daarin opgelost, door de druivensuiker duurt het veel langer voordat een en ander bevriest.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 12:35:01 send message to dun grijzeroodstaart

ja dat klopt dat krijg ik nu ook al , slaap slecht want je wilt niet wakker worden en dan gaan voeren en er mankeert dan van alles aan ze , en uit welk materiaal heb je dat gemaakt die binnenhokken .
en heeft iemand hiervoor geen goed adress die binnenverblijven maakt en ook gelijk buitenrennen???



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-18 - 13:11:49 send message to johanblok

Ik heb sandwichpanelen gebruikt (6cm dik). Ideaal materiaal, isoleerd, bouwt gemakkelijk, en knaagbestendig, je kunt eens kijken bij http://www.bvbpanelen.nl/
Ik heb toen een prijslijst opgevraagd en een en ander besteld.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 13:52:16 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb al iemand die heel veel met sandwichpanelen werkt en die kan eventueel het regelen en eventueel zou hij mijn meehelpen .
dus het komt goed , alleen ik wou de binnenverblijven 50 diep 75 breed en 2mtr hoog maken en de buiten verblijven 1,50 diep 1mtr breed en 2mtr hoog
is dit voldoende ??

gr


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-18 - 14:01:38 send message to Dennis Fr.

50x75 is wel erg klein
minimum is toch wel 1x1x1


maar ja dat beslis je altijd nog zelf.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-18 - 14:42:08 send message to johanblok

Meestal hang je er ook nog een nesthok in het binnenhok, wat je heel goed kunt doen is met (rol)luiken werken. Hierdoor kunnen ze, als het niet koud is, gewoon doorvliegen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-18 - 15:37:12 send message to Niltava

Denk dat er dan wel erg weinig van de buitenverblijven overblijft.
Ik neem aan dat de gegeven maten de maximale maten zijn


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 19:14:52 send message to dun grijzeroodstaart

nou mijn idee is , om de binnenverblijven 75 breed te doen 50 diep en dan 2mtr hoog .
en dan de buitenrennen 1,50 diep , 1mtr breed en 2 mtr hoog of als het niet gaat met de ruimte 1mtr diep maar en de rest hetzelfde ...

zou dit genoeg zijn ja genoeg is het nooit natuurlijk .
maar goed ik wou door de opening zeg maar kliene luikjes hangen voor als het echt hard vries , maar ik laat ze wel zo lang zelf de mogelijkheid om naar binnen te gaan , want anders vind ik inderdaad de ruimte maar een beetje klein maar ik kan niet groter .....
tenminste ben er zelf nog niet uit...


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-18 - 19:26:46 send message to Dennis Fr.

als je zo`n klein binnenhok maakt kun je eerlijk gezegd net zo goed geen maken.want 50 diep heeft al op 200 hoog geen enkel nut.mocht de vogel op de grond belanden komt ie niet eens meer boven.of je moet er een raam met gaas in hebben van boven naar beneden.

sorry maar in 50 diep kan ie zijn kont niet keren.bouw dan iets groter en houd minder koppels.
maarja zoals eerder gezegd je beslist zelf.maar ga maar is na 50 is erg weinig ruimte

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 19:35:23 send message to dun grijzeroodstaart

dennis je hebt gelijk ja ...
ik zal is wat gaan passen en meten en volgende week komt er iemand en die heeft al meerdere voileres gebouwt , maar de vogels alleen grote binnenkooien geven ??
heb ik wel gehad in de garage, maar dat vond ik daar geen succes want vollop stof en er stonden ook nog spullen van mij daar ....
maar goed als ik nou van die sandwich panelen een grote voilere bouw en dan daarin kooien maak ...??
maar wat is de mooie ruimte daarvoor en is dat wel goed voor de vogels ??
want lijkt mij zonlicht enzo toch wel lekker voor de vogels of maakt dat niet uit , en met tl werken ?

gr


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 19:36:41 send message to dun grijzeroodstaart

en mischien zijn er nog mensen met wat foto,s zodat ik wat kennis kan opdoen ??

gr tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-18 - 19:39:48 send message to Dennis Fr.

die volieres kan prima maar met een nachthok van minimaal 1x1x1 dan gaat het prima lijkt mij.ruimte problemen heeft elke liefhebber wel last van.daarom moeten we ons aanpassen met de ruimte die we hebben.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-18 - 19:40:26 send message to molineti

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Ik zou 1/4 van de kooi nachthok makenhappy :)
|Nachthok van een meter hoog en een meter diep(en een meter van de grond)
Hierin zou ik een rolluik of groot luik plaatsen van ongeveer 2/3 van de kooi hoogte(bovenste 1/3 dicht)
In dit dichte gedeelte zou ik dan een luikje maken(15 bij 15 cm bv)
Als het weer goed is(rol) luik openzetten zodat ze de volledige kooi kunnen benutten,en bij slechtweer het (rol)luik dicht en het kleine luik open.
Dit is optimaal benutten van de beschikbare ruimte

Vind iniedergeval een vorstvrij nachthok wel belangrijk,voor bijna elke vogelwink ;)





Ik heb alleen zelf geen kleine luikje,maar dit zou je dus ergens naast,boven of onder het luik kunnen maken


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-18 - 19:46:55 send message to dun grijzeroodstaart

molineti tja dat is een goed idee van die roluiken ..
en ja zodra het echt koud word dicht doen en dan kunnen ze via het kleine opening altijd nog naar buiten ..
maar heeft er iemand een link van bepaalde foto,s ?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-18 - 20:09:04 send message to molineti

Misschie nog een ideetje:als de kooien tegen de muur van de garage gebouwd worden,zou je een deurtje (met of zonder voerplateau) in de garagemuur bij elk nachthok kunnen plaatsen!

Je verliest dan geen ruimte in de garage,maar je kunt dan toch in het nachthok voeren,nestcontrole uitoefenen en het nachthok schoonmaken,zonder het risico dat er vogels ontsnappenwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede