Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe groot moet het broedblok zijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe groot moet het broedblok zijn
Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2003-10-05 - 19:18:02 send message to Mp vd Sande

Hallo iedereen

Ik heb een vraag hoe groot moet een broedblok zijn voor de bonte boeren want ik heb twee koppels zitten en daar wil ik volgend jaar mee gaan kweken maar ik weet geen maten voor een broedblok.

Alvast bedankt.


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2003-10-05 - 22:34:11 send message to psittacula

een broedblok van minimaal 25x25x25 cm met een invlieggat van 6 cm


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2003-10-06 - 00:50:48 send message to johanm

Ik gebruik een L-vormige kast van 20 x 40 cm met invlieggat van 7 cm.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2003-10-07 - 11:20:07 send message to Rogert

Een broedblok, en dit geld voor alle papegaaien, moet zo groot zijn (binnenmaat) als de grootte van de vogel. Veel mensen zijn geneigd een te groot broedblok op te hangen, met gevolg dat zowel de man als pop in het blok kunnen zitten. Dit heeft als gevolg dat de eieren kapot kunnen gaan doordat de vogels beide in het blok lopen te klooien. Men moet ook rekening houden dat de bodem van een blok in een komvorm gevreesd moet worden, om spreidpoten te voorkomen, en de eieren zullen altijd in het midden van het blok blijven liggen. Als de jongen uitkomen kan alleen de pop de jongen betreden, en na enkele dagen, als de jongen zichzelf warm kunnen houden, en ze al wat geroeid zijn, moet de ruimte voor de pop beperkt blijven. Dit voorkomt dat het blok minder bevuild wordt, er minder bacterien en schimmels kunnen ontstaan, en dat er weinig ongedierte in het blok komt. De diepte van het blok is per vogel verschillend, ook afhankelijk van het broedhok.
Broedblokken die horizontaal opgehangen worden dienen ook voorzien te worden van een diepgelegen uitgevreesde holte.
Als de jongen uitgegroeid zijn, zullen ze door ruimtegebrek ook eerder uit het broedblok komen, of al bedelend in het invlieggat hangen. In de natuur gaat het niets anders!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede