Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valk/Kaketoe. Hybride Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-09-13 - 20:45:51 send message to wiechmann

kruisingen niet vruchtbaar gert mijn schoonzus is anders vruchtbaar genoeg met 4 kinderen laugh :D


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-09-15 - 14:44:55 send message to Lilian

Weet je nou wat ik eens graag zou weten??
Hoe is een vogelbekdier ontstaan???razz :p
Hahaha, nu liggen alle mogelijkheden open natuurlijk!!!!laugh :D


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-15 - 15:15:42 send message to dooren

Uiteindelijk zijn alle vogels uit Tyrannosaurus rex en consorten gekomen. Het vogelbekdier is ook eierleggend dus??
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-15 - 18:33:23 send message to Niltava

Alleen maar uit 1 consort Gert wink :)


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-09-15 - 22:20:30 send message to catteeuw

mijn vraag is ,zijn er nog zulke speciale hybriden ? of is dit enig in zijn soort ??happy :)
wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-09-16 - 06:44:52 send message to Jacqueline

happy :)

This hybrid parrot, known as a Galatiel, is the first ever cross between a galah and a cockatiel.


Het is de enige in zijn soort.

wink ;)
Peter.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-09-17 - 19:56:55 send message to catteeuw

wat ik bedoelde is bvb zijn er nog kruisingen van bvb een senegal papegaai en een meyerpapegaai , niet dat ik voorstander ben van kruisingen maar gewoon om eens te weten .
happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-17 - 20:21:00 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zijn diverse andere Hybride:op de show van de P.S zaten vorig jaar B.V hybride van roodvleugel maal barrabandparkiet(dacht ik),ook zie je wel ooit roseicollis maal personata of fisherie

Meestal hoor of zie je er na een tijdje niks meer van;zal dus om 1 of andere reden wel niet intressant genoeg zijnhappy :)

Aan de vele en grote molshopen in mijn gazon te zien,zouden er ook al hybriden moeten zijn van een mol maal olifantlaugh :D


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-09 - 12:27:28 send message to Picolet

De kruising van een valkparkiet met een rose werd als zeer bijzonder wereldkundig gemaakt.

Eigenlijk is het een kruising tussen twee familiesoorten. Het geslacht kaketoe kent 6 familieleden en is een kruising dus zoals bewezen niet ondenkbaar.

Recent heb ik het boek Australian Cockatoos gekocht van Stan Sindel en hier staan een aantal andere en wellicht veel bijzondere kruisingen vermeld met de valkparkiet.

In het boek van DR green(1884) "Parrots in Captivity" deel 1 pagina 38 is een vogel afgebeeld wat een kruising is volgens de auteur van een valkparkiet met een roodrug, de vogel heeft de meeste kenmerken behouden van de valkparkiet.

De kweker Don Martin in Victoria, Australie heeft in 1948 een nestje gehad van 5 eitjes uit de combinatie man valkparkiet en pop blauwvleugel parkiet. 4 jongen zijn uitgekomen en drie op stok, een man en twee popjes. De kweek is gemeld in het Avicultural Magazine 1949 op blz.32. Tevens is deze kweek verder behandeld door de Duke of Bedford in het zelfde blad in 1950 op blz.190.

Door Prestwitch is in het boek "Records of Parrots Bred in Captivity" de kweek gemeld van een valkparkiet en een rosella. Helaas is hier geen verdere documentatie over vermeld.

Je ziet maar het kan nog veel gekker in de vogelwereld.

Het boek Australian Cockatoos is overigens een echte aanrader voor liefhebbers van Kaketoes.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-09 - 12:30:07 send message to johanblok

quote

Het boek Australian Cockatoos is overigens een echte aanrader voor liefhebbers van Kaketoes.


Ik heb dit boek al wat langer, ben eigenlijk niet zo'n liefhebber van kakatoe's, maar vind het een interessant boek juist vanwege de vele beschrijvingen van ervaringen.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede