Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodrugparkiet, bij andere houden of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodrugparkiet, bij andere houden of niet?
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-11 - 21:31:30 send message to Swaas

Kan ik een koppel roodrugparkieten houden bij kakerikie, valkparkiet en Engelse parkietenshocked 8Oshocked 8O Of gaan die vechten. ( 2 koppel valk,4 koppel Engelse, e, 2 koppel kakerikie)

(Titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-11 - 21:35:04 send message to tonnl

Dat is (ook weer) volledig afhankelijk van de ruimte. Zolang ze elkaar kunnen ontwijken zal het prima gaan.
Tijdens het broeden wel goed in de gaten houden dat de andere vogels niet het broedblok proberen te kapen, dan zijn roodruggen ineens heel erg fel.
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-11 - 21:42:00 send message to Swaas

De volière is 4 meter op 3breed en 3 hoog, ze zitten er met 9 koppels in en het is niet de bedoeling om nog uit te breidenwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-11 - 21:45:08 send message to tonnl

Zou moeten kunnen, lekker de ruimte dus.
Vooral die hoogte lijkt me een heel mooi gezicht.
Ton.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-12 - 05:47:47 send message to Dennis Fr.

ik wou er wel ff bij vertellen pas op met roodruggen ze zijn best aggeresief.ikzelf heb er slechte ervaring mee met samenplaatsen met valkparkieten.de roodruggen vielen de valken spontaan aan.dus let er wel op.

Groeten Dennis


de koning
Website Member
Posts :22

Website Member
2005-09-12 - 16:33:46 send message to de koning

ik zou het ook niet doen, roodruggen worden zeker in het broedsiezoen erg agressief en worden dan echt link voor je andere vogels.
ook al heb je een vrij grote vlucht de kans dat ze andere vogels beschadigen is vrij groot en dat risico zal ik niet nemen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-12 - 19:54:29 send message to paccie

daar is een antwoord op nee niet doen word een slachting


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-09-12 - 20:57:38 send message to sannie

Raden jullie het vooral af als je met je vogels kweekt?
Zou het in een gemengde voliere met vogels waarmee niet gekweekt wordt en waar geen nestmogelijkheden zijn ook niet gaan?
Ik denk zelf aan de combinatie met grasparkieten, bourkes, en eventueel valkparkieten/kakarikis/andere neophema's als elegantparkieten.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-12 - 21:06:00 send message to paccie

sannie de vogels die jij noemt zou nog gaan maar geen roodruggen zijn zeer agressief


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-09-12 - 21:21:26 send message to Mp vd Sande

Ik raad het echt af om roodruggen in een gemengde voliere te houden zowel in het kweekseizoen als in de rustperiode de roodruggen blijven agressief ik had ze zelf ook in eengrote voliere met verschillende grote parkieten maar het is gedoemd tot mislukken het.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-12 - 22:25:39 send message to tonnl

Bij zoveel kennis en ervaring pas ik me graag aan. Ik had het alleen van horen zeggen en één keer zelf gezien dat het goed ging. Kennelijk was dat een toevalstreffer.
Ik leer graag bij, sorry voor het "verkeerde" advies.
Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-12 - 22:48:07 send message to dooren

Je advies is niet verkeerd geweest Ton, alleen je had er misschien bij moeten zetten dat dit alleen kan in een zeer ruime voliere.

Ik heb vaak combinaties parkieten/papegaaien gezien die normaal niet kunnen, alleen in een flinke vlucht/voliere kon het wel.

In de praktijk stoppen we wel eens teveel bij elkaar in een te kleine ruimte, dan kan dan fout aflopen. Zeker als het broedseizoen aanbreekt met te weinig nestkasten en ruimte.

Ik zie trouwens vaak deze vragen opduiken van wat er allemaal bij elkaar mag, in een ruime voliere dikwijls veel. (tenzij je sperwers met grasparkieten samen wilt houdenlaugh :D)
gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede