Na wat wikken en wegen ben ik ervan overtuigd dat kakariki's mijn soort vogels zijn. Na een gecombineerde kweek met diverse soorten heb ik besloten alleen nog maar met kakariki's verder te gaan. De vogels vinden mij leuk en ik vind hun leuk
Mijn koppel is wel extra beweeglijk, en gaat (het mannetje) in alle andere nesten loeren wat erin zit, gelukkig tot nu toe geen problemen, maar ik dacht dat de kakerikie mannetjes onder elkaar zouden vechten
Ik weet wel dat je buiten het broedseizoen veel koppels bij elkaar kan zetten, ik vraag me alleen af of er in het kweekseizoen meerdere kakerikkie's (koppels) bij elkaar kunnen zonder dat er agressie is onder de mannetjes
Ik heb even gebeld voor je met een lid van onze vereniging. Hij wil niks met internet te maken hebben...
Toen ik zei dat ik er zelf over dacht kakariki's te houden werd hij toeschietelijker.
Hij kweekt al ruim 20 jaar, houdt elk jaar een groepje jongen apart die hij 2 jaar bij elkaar laat en zelf koppels laat vormen.
Nooit enige agressie volgens hem.
Nu nog uitleggen dat ik andere vogels blijf houden...
Ton.
Wat wel vervelend is dat wanneer je er 1 uit je hand eet er 2 je veters lostrekken en 2 andere in je binnenverblijf op zoek gaan naar lekkers. Als je daar dan wat van zegt vliegen ze het binnenverblijf uit, maar niet zonder even op je hoofd te gaan zitten. Ja, ik heb het maar zwaar met dit soort.