Ik had 2 zijdehoendertjes die samen zaten te broeden, Nelleke op 7 eitjes, Noortje op 9.
Nelleke was 2 dagen eerder begonnen dus......op de goede tijd kwamen de kleintjes uit, met hun 6, 1 eitje bleef liggen.De dag erna was het prachtig weer en Nelleke besloot om een toertje te maken met haar pluizebolletjes....en wat gebeurde er denk je......
Noortje ging mee, aangetrokken door het gepiep van de kleintjes en liet haar nest met 9 eieren liggen
.
Ik kwam er pas achter toen ik s'avonds ging kijken of moeder en kindjes veilig in het hok zaten, zag ik ze aankomen met hun tweeen, en maar putputputteren tegen de donsjes.
Natuurlijk waren de eieren al koud, ik heb ze opengebroken en 7 waren er bevrucht en op 2 dagen van uitkomen
daar moet ge een "kieken" voor zijn om het verschil niet te weten tussen je eigen eieren en die van de buurvrouw
Ondertussen zijn ze al terug aan het leggen geweest, maar de eieren worden aangeslagen voor roereieren, volgend jaar zien we dan wel weer om eens een "toerke" te broeden