Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Plukken afleren? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Plukken afleren?
Sarel
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2003-10-01 - 10:44:32

Hoe kun je het beste een vogel het plukken afleren?
Ik heb een kakatoe man, en die plukt een heeeeel klein beetje op z'n borst. Wat kan ik doen om hem dat af te leren? Vrouwtje bijdoen? Gtote voliere maken voor hem?
Of kan een andere papagaai(vrouwtje) er ook bij? bijvoorbeeld een Amazone of Grijze roodstaart?

Laat aub even weten. Serieus aub.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-03 - 12:08:50

Meestal is er niet veel aan te doen als een vogel zichzelf gaat plukken. Meeste kans om het tij te keren is natuurlijk in het begin stadium.

Als de vogel alleen zit zit dan kan het verveling zijn dat hij zichzelf gaat plukken. Dit zou je inderdaad kunnen proberen op te lossen met of een speeltje, een partner of door het regelmatig verstrekken van verse takken (fruitbomen of wilgen).

Maar maak de kooi niet te vol, veel speeltjes in een kooi zorgt weer voor een stress achtige omgeving wat ook het plukken weer kan stimuleren.

Het kan ook zijn dat hij op een stress achtige plek in staat. Waar veel keer langsgelopen wordt of iets in die richting. Je zou dat kunnen proberen te voorkomen door het iniedergeval 1 rustige achtergrond te geven waar hij een soort van veilig gevoel kan krijgen, een rust punt.

Als het plukken heel erg wordt zijn er wel middeltjes die je op de borst kan smeren die vies smaken, waardoor hij het plukken achterwege laat, ook een kraagje is dan een mogelijkheid. Maar meestal is het gedrag dan al zo ontwikkeld dat er niet veel hoop meer is.

Een partner van hetzelfde geslacht in een grotere kooi kan natuurlijk altijd, afleiding is goed. En partner van een ander soort raad ik niet aan, al zijn er velen die dat wel hebben zonder problemen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede