Je vraag is moeilijk te beantwoorden als je niet erbij vermeld wat voor vogels je in je volière hebt.
Als je in het forum zoekt op conifeer (dus met een f ipv met een v) dan zal je een aantal topics vinden over beplanting in de volière. Voor de diverse soorten kunnen een plant ongiftig zijn terwijl dit voor andere vogels wel giftig kan zijn. Daarnaast kan bv een plant ongiftig zijn terwijl de zaden of vruchten ervan juist wel giftig is zoals bv bij een taxus.
Ik weet niet of een conifeer giftig is voor papegaaien, maar wat ik wel weet is dat de meeste papegaaien een conifeer in een uur met de grond gelijk maken.
Heeft je papegaai er per ongeluk van gegeten misschien? Dan is het veiliger om even een goede dierenarts te bellen met je vraag.
Ton.
Even een praktijk voorbeeld.
Ara's eten in de natuur veelal giftige planten en vruchten. Daarnaast eten ze een soort van rode klei die ze uit de wanden van ravijnen trekken. Deze klei bevat een stof die de werking van het gif tegengaat of absorbeert.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dus dat giftig niet altijd giftig hoeft te betekenen maar dat er soms een extra toevoeging nodig kan zijn waardoor een bepaalde plant of vrucht wel kan in de gevallen waar het goed gaat. Natuurlijk is het giswerk! maar dit is iets wat ik eruit heb geleerd.