Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pech met koppel engelsen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Pech met koppel engelsen
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-26 - 19:19:33 send message to Chow

Had een pop op 5 eieren, eerste kwam uit, jong dood binnen 24 uur. Tweede kwam uit, jong prima in orde. Vandaag kastcontrole, 3 resterende eieren weg, geen spoor van te zien. Jong op de bodem van de broedkooi. Ik dacht dat ie dood was maar toen ik hem oppakte piepte hij en leeft dus nog. Ik heb hem maar weer in het blok gelegd want weet niet wat ik er mee aan moet. Pop zit nu ook al weer een paar uur bij hem.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-26 - 21:17:50 send message to Swaas

Haal hem er maar snel uit, ik geloof nooit dat de pop die verder gaat voeden, controleer in elk geval nog zo snel mogelijk of het eten heeft gekregen, anders ligt het morgen zéker dood, als je geen tijd hebt om die zelf groot te brengen probeer iemand te vinden die het voor jou wil doen, ik weet niet waar je woont maar ik wil het altijd gratis voor je doen,, maar laat het beestje toch niet de hongerdood stervensad :(


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-26 - 21:17:52 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-26 - 21:37:15 send message to Chow

Ik hoor liever wat er kan zijn gebeurd. Het jong op en neer rijden terwijl het pas 1 a 2 dagen oud is lijkt me geen optie.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-26 - 21:42:55 send message to dooren

Jong koppel en de eerste keer jongen?? onervaren??

Vertel eens wat meer over dit koppel, huisvesting, voeding, leeftijd, etc. Misschien is dan een goed antwoord mogelijk.
Gert



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-26 - 22:50:06 send message to Chow

Ervaren pop en ervaren man. In broedkooi na ruzie in voliere. Krijgen complete voeding. parkietenzaad, eivoer, fruit. Geen idee hoe het levende jong uit dat diepe blok is gekomen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-26 - 23:55:38 send message to dooren

Dat was dan toch geen ruzie onderling? (man pop)
Had dit ervaren koppel dan al samen jongen gehad?
Gert


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-09-02 - 13:06:57 send message to Lori-lover

Kans is aanwezig dat de man de jongen bij het uitkomen of na het uitkomen uit het nest werkt. De reden hiervoor is niet altijd duidelijk en kan van alles zijn. Je zou de man weg kunnen halen nadat de pop helemaal klaar is met leggen; de pop kan het nl ook prima alleen af. Vaak gaat dat zelfs nog beter als met de man erbij. Soms wil de pop ook gewoon niet voor de uitgekomen jongen zoregn. Dit is vaak struktureel; in dat geval pop meteen wegdoen en een nieuwe pop inschakelen.
Veel succes!
Groeten van Ad van Tuil


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-03 - 01:25:32 send message to Swaas

Hoe is het ondertussen met het jong.....leeft het nogsad :(


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-05 - 19:31:03 send message to Chow

Ik heb van alles geprobeerd, maar het lijkt er niet beter op te worden. De pop gaat niet eens meer broeden maar of zij of de man eet vrijwel onmiddelijk het ei op. Gisteren nog een ei, vandaag geen spoor meer. De eieren die nog komen leg ik bij een nest grasparkieten en ik overweeg het koppel maar weg te doen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-05 - 20:00:35 send message to paccie

geduld is een schonen zaak begin maar eens met extra kalk te geven en kijk het dan maar eens aan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-05 - 21:01:47 send message to Chow

In welke vorm dan?? Er hangt sepia en mineralen blok al weken bij ze..


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-05 - 21:20:08 send message to paccie

kalk in de vorm van poeder door je ei voer heen


jongdead
Website Member
Posts :27

Website Member
2005-09-05 - 22:26:38 send message to jongdead

Zijn ze echt goed gekoppeld, gezien dat ze elkaar voeren?
Zijn ze ook in prima glanzende konditie, dan pas gaat het meestal goed, anders ei rapen en verleggen als je van dit koppel jongen wilt.
Succes
groetjes,Ad


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-05 - 22:38:48 send message to Chow

Ze voederen elkaar en zien er prima uit. Krijgen exact hetzelfde voer als de anderen. De grasparkieten zijn aan de 3e ronde begonnen en doen het uitstekend. Ander koppel engelse zijn begonnen en doen het nu ook goed (eerst niet ivm ontbreken van gaas aan binnenkant van de nestkast waardoor de eieren beschadigd raakten). Ondanks dat ik vertrouw op de expertise van meer ervaren kweker heb ik een slecht gevoel over dit koppel. Volgens mij is de oorzaak psychisch en zit het hem niet in het voer. Of ze eten de eieren of ze gooien de eieren uit het nest. En niet na een tijdje maar gelijk.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-09-06 - 07:17:32 send message to Lori-lover

Sommigen doen dit inderdaad en dan meestal ook blijvend. Je kunt proberen ze dit af te leren, door bijv de eieren te vervangen door nepeieren. die krijgen ze niet meer stuk en soms houden ze er dan mee op. Ook heeft een kennis van me de eieren wel eens ingespoten met sambal. Dit koppel heeft daarna nooit meer een ei opgegeten, hoewel ik dit wel een wat "aparte" aanpak vond. Tja, het makkelijkst is natuurlijk de vogels wegdoen, of alleen de vogel die zich aan het eieren eten schuldig maakt. Soms is dit de enige oplossing...
Succes.
Groeten van Ad



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede