Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > einde broedseizoen en dan?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : einde broedseizoen en dan??
kakariki12
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2005-08-26 - 16:16:13

ik ben nu bezig met de laatste ronde
mijn vraag aan jullie is;
als de nestkastjes weg zijn zetten jullie dan alles bij elkaar mannen en poppen of mannen en poppen apart?
en wat doen julliie met de jongen in een aparte vlucht of??
Piet


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-08-26 - 17:05:18

Eind oktober haal ik alle blokken eruit, maak ze goed schoon en zet ze weg in een schuurtje waar de vorst "bij kan".
De koppels laat ik bij elkaar zitten en in maart maak ik de blokken nog een keer schoon en hang ze er weer in.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-26 - 18:14:31

Ier hetzelfde, de blokken worden weggehaald, proper gemaakt en in een droge maar vorstgevoelige plaats gezet, voliere krijgt haar opknapbeurt (poetsbeurt ) en ALLE vogels gaan samen de winter door.
Natuurlijk worden vechters, stalkers en plukkers eruitgehaald.
Na de winter ,in maart, worden ze allemaal nagezien, koppels waar ik mee ga kweken blijven, mooie jongen die ik ga inzetten voor de kweek blijven ook, de rest wordt verkocht, geruild of weggegeven, en de jongen die nog niet mogen kweken gaan in een volière appart.
Blokken worden ontsmet en gehangen en we beginnen een nieuw kweekseizoen


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-08-26 - 18:44:37

ik kweek met exoten en na het seizoen gaan alle mannen en poppen apart. Jongen worden zoveel mogelijk samen geplaatst (natuurlijk hebben ze wel plaats genoeg). Indien er koppels zijn die het volgend seizoen zeker samen blijven worden die koppels samen in een vlucht gestoken zodat er het volgend seizoen minder problemen zijn ivm acceptatie.
Jurn


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-26 - 21:49:17

Ligt er natuurlijk aan wat voor soort vogels je hebt. Ken genoeg kwekers die gewoon de nestkasten erin laten hangen bij australische parkieten, echter met een risico dat ze vroeg beginnen in het voorjaar met kans op "vorstschade" of onbevruchte eieren.

Met loris is het gebruikelijk om altijd nestkasten in de voliere te hebben omdat ze erin slapen. Bovendien broeden sommige soorten vrijwel het gehele jaar door, dat hoeft geen probleem te zijn indien de nachthokken lichtjes worden verwarmd.
Gert


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-08-26 - 22:04:38

Ik doe voordat de winter begint plestiek tegen de voliere's en laat bij mn lori' s de broedblokken hangen en ik verwarm niks in de winter,ik denk zo de vogel rui wel naar de winter toe.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-08-26 - 23:02:49

1 SEPTEMBER GA IK ZE WEER BIJ ELKAAR ZETTEN NA 2 WEKEN KRIJGEN ZE NESTKAST IN OKTOBER KOMEN DE RINGEN SOMS KAN IK GELIJK RINGEN EN ALS IK DAN UITGEKWEEKT BEN IN APRIL DAN GAAN DE JONGEN NAAR BUITEN EN DE REST WORD UITELKAAR GEHAALD POPPEN EN MANNEN APART LEKKER MAKKELIJK IN DE ZOMER ALLEEN DE VOILERES WATER EN VOER EN AF EN TOE SCHOONMAKEN EN DAN MAAK IK DE BROED KOOIEN SCHOON TOT WE WEER BEGINNEN STAAN ZE LEEG



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede