Auteur |
Onderwerp : alle tips |
mikewauters
Website Member
|
2005-07-29 - 20:29:55 |
|
misschien ook een ideetje, alle tips die je weet ivm vogels houden, kweken, verzorgen, ... hier neer te pennen???
ik weet er al enkele:
-aga's bijvoorbeeld vechten vaak als er een nieuwe bewoner bijkomt, besproei ze daarom allemaal, inclusief de nieuwkomer met water gemengd met een scheutje detol, zodat ze allemaal de zelfde geur hebben.
-als (jonge) vogels te veel de neiging hebben om in een hoekje van de kooi te zitten ipv op stok, plaats dan een glazen plaatje in de kooi, zet dit schuin zodat de vogel, zodra hij in de hoek kruipt, naar voor schuift! hij zal dit vlug afleren.
-zet vogels zo veel mogelijk samen, op het zelfde ogenblik in de kooi.
-sla je vogel nooit tijdens het tam maken als straf, roep luid NEEN! in de plaats
-...
graag nog meer,
groetjes,
mike
|
mikewauters
Website Member
|
2005-07-30
-
11:55:37 |
|
nog een,
-geef een koppeltje nooit een spiegel, de vogels kunnen denken dat hun spiegelbeeld hun partner is ipv de echte vogel
komaan, reacties!
groetjes,
mike
|
kalazakie
Website Member
|
2005-07-30
-
12:20:32 |
|
Dit is miss een wat mindere tip maarja geef grasparkieten altijd iets om aan te knabbelen (bv sepiaschelp,takken) anders beginnen ze aan de volière vooral bij houten volières heb ik zelf meegemaakt en is niet prettig
|
Hawkeye_NL
Oud Lid
|
2005-07-30
-
14:27:20 |
|
Als je jouw vogel niet durft vast te pakken dan heb je de verkeerde soort gekozen om te houden!
Erwin
|
Dennis Fr.
Website Member
|
2005-07-30
-
14:41:02 |
|
neem geen vogel of welk diersoort ook als je hem niet de goede verzorging kunt geven.
Groeten Dennis
|
Wickingh
Website Member
|
2005-07-30
-
18:53:00 |
|
Neem sowieso geen dieren ,of sla ik nu door
mvg Frank
|
piet witteman
Website Member
|
2005-07-30
-
22:33:30 |
|
je slaat een beetje door Frank
bezint eer u begint
|
tonnl
Website Member
|
2005-07-31
-
00:36:36 |
|
Als je een dier dumpt voor een vakantie, hak dan een lichaamsdeel bij jezelf af (zeer effectief).
|
minka
Website Member
|
2005-08-11
-
23:50:12 |
|
Allemaal zeer serieus hier , maar ik vind dit toch wel een interessant onderwerp hoor. Mijn tip van de dag : doe in het sproeiwater ( plantenspuit ) van de vogels een theelepel aloë vera gel 95 % ( de tuinen ), goed voor de veren, ze gaan er prachtig van uit zien ! En gebruik het liefst handwarm water. Vinden ze heerlijk. Ook kun je deze gel gebruiken op oppervlakkige schaafwondjes ( ook bij jezelf ).
Minka
|
mikewauters
Website Member
|
2005-08-12
-
11:47:02 |
|
Dit bericht is 2 keer gewijzigd
soms lees ik in reactie van bloedluis dat je je kooien moet dichtkitten, nu is mijn vraag? met wat?
gebruiken jullie zo een cilindervormige tube die je in een soort bijhorend 'pistool' steekt waar je dan een soort pasta uitspuit?
en zo ja, is dit niet giftig voor parkieten?
zo nee, wat gebruiken julie dan?
alvast bedankt,
grooetjes,
mike
|