A Guide to the Parrots of the world van Juniper& Parr.
Daarin wel kleine maar goede tekeningen en een goed overzicht van alle soorten.
Daarnaast is the Atlas of Conures van Thomas Arndt aan te bevelen.
Uiteindelijk is een ècht compleet overzicht met goed en duidelijk fotowerk van alle soorten en vooral ondersoorten mij niet bekend.
Dit heeft rechtstreeks te maken met de aard van deze vogels in het wild. Ze zijn over het algemeen zeer moeilijk te vinden laat staan te benaderen en enkele (onder)soorten zijn behoorlijk zeldzaam.
Ga daar maar eens wat fotootjes van schieten!
Dat valt niet mee natuurlijk.
Voorbeeld: De foto van Pyrrhura albipectus op mijn site bij heb ik rechtstreeks van de gelukkige maker gekregen. Dit een van de weinige 'fatsoenlijke'opnamen van deze soort.
P.S. Mocht je een foto van een 'probleem' vogel hebben, dan wil ik je graag helpen bij de determinatie.
Gezien de meest recente publicaties op dit gebied en de voordien al bekende twijfels, lijkt het me al moeilijk om 3 personen bij elkaar te brengen die het over de indeling in soorten en ondersoorten eens zijn.
Op www.arndt-verlag.com/conures staat natuurlijk een leuke opsomming.. ik ken echter niemand die het hier mee eens is..
c'est la vie..
Ik heb wel gode sites kunnen vinden met daarop foto's van de hoofdsoorten maar niet van de ondersoorten.
ik denk dat ik daarvoor toch echt een boek aan zal moeten schaffen...
Maar in ieder geval iedereen bedankt voor zijn/haar reactie!
Als je op www.arndt-verlag.com/conures de titel van de ondersoort aanklikt krijg je hier ook een foto van te zien. Ze staan er allemaal op. Alleen zoals gezegd.. neem het met een korreltje zout. Sommige foto's zijn nogal dubieus.. een foto is nu al voor 3 ondersoorten gebruikt..