Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > selectiekweek veelkleuren met rode broek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : selectiekweek veelkleuren met rode broek
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-09-16 - 21:59:20 send message to hjvdlindehof

Ik ben al enkele jaren bezig met het kweken van veelkleuren parkieten met een zo rood en zo groot mogelijke broek ook de poppen.Nu is mijn probleem dat ik bijna geen nieuwe koppels op kan zetten omdat alles zon beetje verwant aan elkaar is.Ik heb al div. keren deze vogels te koop gevraagt maar ik krijg geen reacties .Zijn er nou geen mensen in nederland die met deze prachtige vogels kweken ik hou mij aanbevolen voor ruilen of aankopen


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-09-18 - 19:24:40 send message to frensie

je kan toch ook wel een keer met verwante vogels kweken?of is het al zo ver dat dat niet meer lukt.
bv.vader x dochter?
bv moeder x zoon?
neef x nicht?
klein zoon x oma enz enz


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-09-18 - 21:49:57 send message to Ramon

Ga er maar vanuit dat J. v/d Linde dat al wel heeft gedaan. Maar je zult op een gegeven moment bloedverversing nodig hebben. Zo gauw ik wat weet te zitten hoor je het.

Groeten, Ben


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-24 - 09:19:38 send message to Karel

Tja, dit probleem zat er al jaren aan te komensad :(.
De Veelkleuren, volgens mij een van de mooiste en statigste Australiers, dreigt een "vergeten" vogel te worden. De vraag naar deze vogel is sinds 1980 ontzettend snel gedaald en de kwekers ruimden ze sindsdien snel op, omdat je de jongen toch nergens kwijt kon! Het Nederlandse bestand wordt steeds kleiner en de overgebleven vogels kom je nog weleens tegen in dierenwinkels. (Verbeeld ik me dat, of worden ze echt steeds kleiner?)
Ook met de blue-bonnetten dreigt het die kant op te gaan! Wie is er nu nog serieus bezig met de yellow-vented?

hjvdlindehof, ik kan je niet helpen, maar vind het heel goed dat je je serieus met deze vogel bezighoud!
Het schijnt dat er in Belgie nog wel wat kwekers zijn, met echt grote vogels. Misschien moet je het daar gaan zoeken. Succes!


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-05-24 - 11:18:08 send message to kurt fierens

hjvdlindehof,

Ik woon niet in Nederland, maar ik kweek met zuivere yellow vented en doe dit al jaren. Wat men net voor mij op de chat vermelde is correct. Zuivere yellows zijn bijna niet te vinden. Met resultaat dat deze vogeltjes net zoals de narethas vrij zeldzaam gaan worden en misschien na een periode verdwijnen uit onze volières tenzij we het zo ver niet laten komen.
Wat de veelkleurparkieten betreft. Ik kweek met de rode soort van de veelkleurparkieten en deze is nog zeer goed vertegenwoordigt in België en Nederland. Als je mijn website bezoekt kan je de foto's van de veelkleurparkieten bekijken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede