Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gouldsamine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gouldsamine
jootje40
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-07-20 - 13:33:33

Hallo allemaal
Ik heb sinds 1mei een voliere met verschillende vogels erin zoals zebravinken kanarie's zilverbekjes rijstvogels en goulds allemaal koppels dus.
Ik ben dus pas begonnen met houden van vogels in voliere en geen verstand van kweken en zo, heb er wel veel over gelezen met name dat goulds moelijk te kweken zijn.
Maar ik kan jullie vertellen dat ik ondertussen verblijd ben met 2 mooie jongen die vandaag uitgevlogen zijn en ja als je dan leest dat het nie makkelijk is deze te kweken en ik er niks aan heb gedaan zitten gewoon buiten en hun gang laten gaan ben ik erg trots dat ik deze mooie vogels mag verwelkomen dit wilde ik even kwijt
groetjes Jolanda


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-20 - 18:50:41

Zijn in principe geen moeilijke vogels. Tenzij je ze van een "verkeerde" kweker hebt.
Er zitten hier en daar nog well eens "kneusjes" bij.
Heb al een jaar of 20 goulds en elk jaar jongen en als je ze niet stopt gaan ze door, ook in de winter.
Zeer goede voerders, kroppen altijd barstens vol.
Mooi dat je ook een positieve ervaring hebt.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-21 - 00:37:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gefeliciteerd!
In elk geval zorg je dus prima voor ze, leuk dat ze je op deze manier al zo snel "belonen".

Nu nog even bedenken of je de 2 jongen in de volière wil laten. Volgend seizoen kans op inteelt is niet denkbeeldig...
Als je ze er uit wil halen, wacht tot ze helemaal op kleur zijn, Goulds die je te jong verplaatst komen nauwelijks nog op kleur. Vreemd maar waar.
Ton.


jootje40
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-07-21 - 09:54:30

dank je wel tonnl,
Ik denk dat ik ze in de voliere houd maar ja zoals je al zei dan is kans op inteelt groot.
Ach ik zie wel nu geniet ik er lekker van en laat ze eerst mooi op kleur komen want wat ik begreep is dat dat ong. 4 maanden duurt.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-21 - 10:46:53

Dit kan heel wisselen. Soms zijn ze bij mij inderdaad in 4 maanden op kleur(meestal de poppen) sommige duren(ook al blijven ze in dezelfde kooi) wel een jaar.
Heb wel eens met een blauwe gekweekt die na twee jaar nog niet volledig op kleur was.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede