Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe koppels grijze roodstaarten eten niet !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe koppels grijze roodstaarten eten niet !!
vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-07-11 - 22:30:10 send message to vajeroen

Toch al een beetje paniek!
Ik heb sinds gisteren middag 3 koppels grijze roodstaarten in gelijkaardige kweekkooien zitten als van waar ze komen. Verder krijgen ze ook hetzelfde zaadmengsel, en toch hebben er 2 koppels nog steeds niets gegeten! Ze zien er gezond uit en fit uit.
Is dit omdat ze in een nieuwe omgeving zitten?
Kan ik er iets aan doen?
Ze gaan toch nog gaan eten?
Heeft er iemand goede raad of hier ook al ervating mee gehad?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-11 - 22:37:44 send message to dooren

Ik neem aan dat ze het voer gemakkelijk kunnen vinden, eventueel wat los op de grond strooien anders. Eventueel wat fruit door het gaas steken.

Komt wel eens meer voor dat door stress de vogels even niet eten, echter dit mag niet te lang duren. De meeste koppels eten toch wel na een paar dagen. Heb je eventueel stress of paniekgedrag waargenomen??
Gert


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-07-11 - 22:55:58 send message to vajeroen

Er is ook wat fruit ter beschikking, en het voer is duidelijk zichtbaar.
Verder zijn het bewezen import koppels, en zijn ze natuurlijk niet rustig als je in de buurt komt. Dan beginnen ze wat te krijsen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-11 - 23:02:40 send message to dooren

Je zou deze "bewezen importen" misschien wat mais en rijst kunnen geven. Dat geven ze namelijk vaak als ze van de importeur afkomen van het land van herkomst.
Gert


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-07-11 - 23:20:50 send message to vajeroen

Ze hebben al enkele jaren hier gekweekt. Ik heb ze gekocht van een kweker die meerdere koppels had, maar er nu mee stopt.

Zou het helpen als ik voor de kooien een laken hang zodat ze voorlopig beschut zitten en ze zich misschien wat veiliger gaan voelen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-11 - 23:35:10 send message to dooren

Persoonlijk zou ik dit niet doen, vraag me wel af of ze bv ook de zelfde hoeveelheid licht hebben? of een ander soort licht?? Dat zou bv ook kunnen verklaren waarom ze in de stress zitten. Maar normaliter moeten ze gewoon na een paar dagen eten. (met dit warme weer eten zo zowieso minder)
Gert


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-07-12 - 00:04:43 send message to vajeroen

Daar zaten ze inderdaad veel donkerder, heel donker zelfs. Maar ik kan het bij mijn niet zo donker krijgen, en ik vind dat toch ook niet echt menselijk.
De ene zegt dat ze donker moeten zitten om te kweken en een ander zegt dat veel licht belangrijk is.
Maar is dat nu een reden om niet te gaan eten?
Als ik er een laken voor hang zitten ze misschien toch iets donkerder, of denk zullen ze wel gaan eten. Zouden ze echt in staat zijn om niet te gaan eten? Ik dacht dat grijze roodstaarten zo'n slimme vogels zijn. Ik heb dan toch maar één slim koppel, die eten toch tenminste.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-12 - 05:59:26 send message to Dennis Fr.

heb geduld ze gaan vanzelf wel eten.


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-07-12 - 14:05:40 send message to Smirnoff

Ze moeten wennen hoor, mijn koppel grijze roodstaarten at ook pas naar 2 dagen...


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-07-12 - 22:01:43 send message to vajeroen

Even een kleine update, alle koppels hebben gegeten. Nu ben ik gerust.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-13 - 01:12:04 send message to dooren

Zie je, wat geduld en alles komt goed.happy :)
Gert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-05 - 07:23:53 send message to bert1974

een grijze roodstaart is een raar dier wat vreemde dingen betreft, ik heb zelf meerdere grijzen en toen ik ze voor het eerst plakje,s wortel op hun voer had gelegt, kwamen ze gewoon niet bij hun voer bakje in de buurt. ik heb dit anderhalve dag laten hangen met het idee van ze krijgen wel honger, maar ik denk dat ze nu nog niet hadden gegeten. ze zijn altijd wel wat wantrouwend ook als ik nieuwe takken op hang en er is een die iets anders hangt ,dan kan het dagen duren voor dat ze er op gaan zitten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede