Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-06 - 15:29:06 send message to dun grijzeroodstaart

hallo een dag of 3 voordat mijn eieren van mijn grijze moeten uitkomen {als ze bevrucht zijn dan want ik beschik niet over een schouwlampje}
zit de man steeds vaker in het blok bij mijn pop is dit een normaal teken want de eerste weken zat hij bijna altijd erbuiten ??


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-07-06 - 22:30:36 send message to Swaas

Hij zal mee op wacht zitten tot het eerste kleintje uitkomt denk ik .
Nee eerlijk gezegd ik weet het niet, mijn valken doen dit ook , maar of dit gangbaar is bij de grijze roodstaart weet ik niet.
In elk geval veel succes gewenst met je broedselwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-06 - 22:53:04 send message to dun grijzeroodstaart

dat zal het wel zijn ja laugh :D
maar we zullen zien ik probeer iedere dag ffe snel te kijken ..
maar morgen is het precies 29 dagen geleden dat ze dr eerste ei heeft gelegd .. maar ja dat wil nog niet zeggen dat ze ook gelijk is vast gaan broeden ..
dus ik ben erg nieuwsgierig


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-07 - 07:11:05 send message to natasja

spannenndddddd dus happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 10:54:22 send message to dun grijzeroodstaart

dat kun je wel stellen natasja ...
maar zodra er een jong uit het ei is moet ik ze dan al buiten het blok kunnen horen piepen ofzo .
of komt dat pas naar een paar dagen . heb net ffe snel gekeken want de pop was ook even aan het eten maar nog niks en moest snel maken dat ik weer weg kwam want de man kwam op me afgestormt ..


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-07 - 12:06:16 send message to memaa

normaal gezien kunt ge het jong horen. Maar het zal niet altijd te horen zijn. Ik voeder en ga dan een beetje daarna stil luisteren, dan heb je de kans dat de memaa het jongske aan het voederen is en dan zal hij zal piepen om eten te krijgen.
Ge kunt het jong ook in het ei horen piepen.
Als ge een gewoon pillicht heb kun je ook zien of de eieren bevrucht zijn. Vooral als het goed donker is zie je het best. Uw rug naar de venster draaien en in een donker hoekje kijken.
Hoop dat er jongskes komen.
Gr


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 12:22:44 send message to dun grijzeroodstaart

ik ga zo maar een schouwlampje halen want ik wil toch wel weten of ze bevrucht zijn ..
ik schat dat ze nu een dag of 28 bebroed zijn mischien een paar dagen korter maar weet ik niet zeker .
maar als ik het lichtje op het ei schijn wat moet ik zien dan ??
heeft niemand een foto,tje ervan hier op dit forum ??
en de grijze broed toch normaal 28 dagen ??

de groetjes en ik hoor het wel als iemand nog iets kan vertellen erover ..


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-07-07 - 12:37:36 send message to michatje

wanneer men met een schouwlampje de bebroede eieren schouwt aan de ronde kant(achterkant) van het ei en niet aan de puntige kant(voorkant) aan dit aantal opgegeven dagen moet het ei volledig wit blinken en in het ei zal alles zwart zien uitgezonderd van de luchtkamer.mijn grijze roodstaaarten hun eieren zijn uitgekomen op 32 dagen nadat ze haar eerste ei had gelegd.succes verder hoor.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 12:50:58 send message to dun grijzeroodstaart

we zullen het over een paar uur weten ik ga zo een lampje kopen ..
en dan hopen dat ik er een beetje bij kan komen want wil ze niet te gestrest maken ..
32 dagen o dan heb ik nog een aantal dagen geduld nodig ..
maar ik zal het zo zien of ze uberhoud wel bevrucht zijn het is ook de 2e keer voor dit koppel de eerst keer alles onbevrcht en ik heb ze nu wel boven op mekaar gezien en ze zijn brr...

de groetjes en hou jullie op de hoogte ..


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 16:16:55 send message to dun grijzeroodstaart

nou ik heb net de eitjes geschouwd met veel gekrijs en de pop pakte continu het schouwlampje .
maar 2 eitjes waren donker {kon er niet doorheen kijken ]
en het eene eitje was doorzichtig wel een rooie gloed ..
dus yes mischien 2 mooie jongen straks nu nog afwachten wanneer ze uitkomen zal een deze dagen zijn ...


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-07 - 17:11:28 send message to Jacqueline

happy :)

Even hier een kijkje nemen, een pracht verslag met foto's van het bevruchte ei.

http://www.macawclubholland.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=26

wink ;)
Peter.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 17:15:52 send message to dun grijzeroodstaart

oke dan bedankt !!!
ik ga het is even grondig doornemen ..
maar is dat normaal in januari 1 onbevrucht ei en nu 3 eieren en 2 bevrucht ..
en hoe zit dat moet ik straks dat onbevruchte ei weghalen ?
en moet ik als de jongen zelfstandig zijn het blok weghalen of is de kans groot dat ze weer aan de gang gaan naar dit legsel .. maar wordt dan wel weer tegen de herfst eer deze jongen zelfstandig zijn !?
en ze zitten bij mij in een grote buitenvoilere!?

gr tim


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-07 - 19:32:32 send message to Jacqueline

happy :)

Wat is normaal in het kweken van papegaaien.
1 onbevrucht eitje in Januari, is opzich vrij vroeg, zeker gezien ze buiten zitten.
De rest loopt gewoon in de pas, legsel drie eitjes, hoogstwaarschijnlijk twee bevrucht.
Je kunt het onbevruchte eitje weg nemen na zo'n twee weken, hebben de eventuele jonge nog een leuk steuntje aan.
Blok verwijderen,?? als je geen binnenhok hebt en ze slapen in het blok, word dat toch wel wat moeilijker.
Verwacht niet dat ze nog een rondje zullen doen als je het natuurbroed laat, zoals je aan geeft zijn ze pas tegen de herfst zelfstandig, zal de temperatuur ook wel aan de lage kant zijn tegen die tijd, plus de dagen zijn dan ook al aardig aan het korten qua licht uren.

Wel een ding, laat ze met rust, komt vanzelf het uitvallen van de eitjes, je hoort ze vanzelf piepen.
Onrust kun je gewoon niet hebben nu, nou jij wel, maar de vogels niet.
Papegaaien kweken is leuk, maar geduld is onmisbaar in deze.

Succes.

wink ;)
Peter.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 22:39:46 send message to dun grijzeroodstaart

oke peter je hebt gelijk ..
en bedankt voor de goede adviesen ..
en het was een goed artikel , ik heb het gelezen echt de moeite waard .
en ik laat het koppel gewoon de gang gaan want mischien dat ik de jongen wel zelf hou ik heb nog een tamme pop van 2002 en mischien klikt het wel met 1 van mijn eigen natuurbroed jongen [als het zover gaat lukken dan ]
maar dus elke dag even nestcontole of het jong al uit aan het komen is niet zo,n goed idee van mij dan ??
en ik laat het blok er gewoon in hangen dan maar voordat ze ook nog eventueel in het blok kunnen schuilen van de winter ..
ik ben mnog wel bezig om mijn voilere,s aan te passen met binnenkooien en voedergang etc ..
want het zijn nu nog maar 2 alu rennen wel mooie en degelijke maar je kent het hey !
de hobby is te leuk dus uitbreiding is op komst nu nog een paar dagen afwachten of ik mijn eerste grijsjes in het blok krijg .

gr tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 22:41:54 send message to dun grijzeroodstaart

oke peter je hebt gelijk ..
en bedankt voor de goede adviesen ..
en het was een goed artikel , ik heb het gelezen echt de moeite waard .
en ik laat het koppel gewoon de gang gaan want mischien dat ik de jongen wel zelf hou ik heb nog een tamme pop van 2002 en mischien klikt het wel met 1 van mijn eigen natuurbroed jongen [als het zover gaat lukken dan ]
maar dus elke dag even nestcontole of het jong al uit aan het komen is niet zo,n goed idee van mij dan ??
en ik laat het blok er gewoon in hangen dan maar voordat ze ook nog eventueel in het blok kunnen schuilen van de winter ..
ik ben mnog wel bezig om mijn voilere,s aan te passen met binnenkooien en voedergang etc ..
want het zijn nu nog maar 2 alu rennen wel mooie en degelijke maar je kent het hey !
de hobby is te leuk dus uitbreiding is op komst nu nog een paar dagen afwachten of ik mijn eerste grijsjes in het blok krijg .

gr tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-07 - 22:41:58 send message to dun grijzeroodstaart

oke peter je hebt gelijk ..
en bedankt voor de goede adviesen ..
en het was een goed artikel , ik heb het gelezen echt de moeite waard .
en ik laat het koppel gewoon de gang gaan want mischien dat ik de jongen wel zelf hou ik heb nog een tamme pop van 2002 en mischien klikt het wel met 1 van mijn eigen natuurbroed jongen [als het zover gaat lukken dan ]
maar dus elke dag even nestcontole of het jong al uit aan het komen is niet zo,n goed idee van mij dan ??
en ik laat het blok er gewoon in hangen dan maar voordat ze ook nog eventueel in het blok kunnen schuilen van de winter ..
ik ben mnog wel bezig om mijn voilere,s aan te passen met binnenkooien en voedergang etc ..
want het zijn nu nog maar 2 alu rennen wel mooie en degelijke maar je kent het hey !
de hobby is te leuk dus uitbreiding is op komst nu nog een paar dagen afwachten of ik mijn eerste grijsjes in het blok krijg .

gr tim



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede