Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tangara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tangara's
J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-28 - 17:24:14 send message to J.Bird

hallo weet er iemand een site waar je informatie kan vinden over tangara's??ik zoek eigenlijk informatie over tangara's die niet duurder zijn dan 100 euro per koppel en ze moeten in de winter in een hok kunnen die ong. 7 graden verwarmt,want ik weet dat er heel veel soorten tangara's zijn razz :p

alvast bedankt voor je jullie informatie happy :)

groetjes:
J.Bird


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-06-28 - 18:01:47 send message to Picolet

OP Google vind je diverse hits wanneer je Tanagers intikt. Voor het bedrag wat je wil investeren zul je helaas niet veel kunnen kopen. Succes met zoeken op Google.


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-28 - 18:08:15 send message to J.Bird

owke bedankt en dan zal ik mar naar andere vogels opzoek gaan sugesties???


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-28 - 18:13:48 send message to Dennis Fr.

spaar wat langer kun je kopen wat je echt graag wilt.anders krijg je er spijt van.dan neem je iets terweil je dat soort eigenlijk niet wilt.

Groeten Dennis


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-28 - 18:29:08 send message to J.Bird

ja ik wil eigenlijk niet gelijk hele duren want als er wat gebeurd is dart wel zonde
vooral als je 15 bentsad :( maar gelijk zon duren doeik niet
ik denk toch iets van een koppel blauwvleugel nachtegalen ofm iets in die richting


J.Bird


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-28 - 18:56:49 send message to Dennis Fr.

een dure vogel kan net zo goed overlijden als een goedkope vogel.maar indd je kunt beter eerst wat ervaring opdoen en later de wat duurdere vogels nemen.

M.v.g Dennis


kalazakie
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-06-28 - 21:24:26 send message to kalazakie

ik kweek nu al een jaartje met grasparkieten en nu wil ik grote exoten kweken en dennis je heb volkomen gelijk met sparen had ik ook beter gedaan wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-28 - 21:59:29 send message to tonnl

Witschoudertangara's zijn sterk en wat minder prijzig, zie bv http://www.geonschrijver.nl/vogels.htm

Je zou ook eens kunnen denken aan buulbuuls. Er zijn heel veel soorten, die zijn ook erg sterk en een stuk minder duur.


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-30 - 18:14:35 send message to J.Bird

bedankt voor de reactie's happy :)!

nog ff voor de reactie van dennis:

maar ik wilde dan wat goedkopere kopen want dan kan ik een beetje ervaring op doen en misschien met een beetje geluk jongen kweken want dat is natuurlijk wel een van de leuke dingen happy :)
even een voorbeeld een man is net begonnen met vogels en hij begint gelijk met een japanse nachtegaal ofzo in iedergeval een vogel die niet zo makkelijk is om te houden dat is toch ook niet zo slim dan begin je toch juist met een koppel zebravinken om te kijken of dat die soort eigenlijk wel wat voor je is enz...


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-06-30 - 21:23:22 send message to goulds

Japanse nachtegalen zijn helemaal niet moeilijk,als jij er maar voor zorgt dat ie alles heeft,geld voor iedere vogel.Lees veel heel veel dan lukt kweken met iedere vogelsoort.Alleen bij de 1 langer als de ander.

als je vogels van de soort tangara wilt moet je geen zebravinken kopen maar tangara.


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-07-01 - 00:34:27 send message to huisjeboompjebeestje

Japanse nachtegalen zijn helemaal niet moeilijk,als jij er maar voor zorgt dat ie alles heeft,geld voor iedere vogel.en als jij en je vogels ook een beetje geluk hebben natuurlijk!sad :(wink ;) (en niet gestoord worden, zich thuis voelen, geen last van andere vogels, enz, enz, enz,)


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2005-07-03 - 22:56:56 send message to markjansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen, Wil je tangara's moet je dat doen. Twijfel neem je wat "goedkopere" vogels. Waar je ook een hoop plezier mee kan hebben en wat Dennis zegt ervaring mee kan op doen. Ik was 17 toen ik begon, kreeg ruimte in de tuin van mijn pa en ma die trouwens allebei kweken. Ik ben begonnen met gras parkieten, daarna met bourkes,goudvinken,caterina's (heeft me trouwens wel tegen gezeten). Ik heb alleen de bourkes nog ben met mijn vader vervolgens samen zuid-amerikaans parkieten,wildzang en tropen aan het kweken. We mogen dit broedseizoen niet klagen, mijn ouders hebben me een hoop geleerd. Ik heb geld altijd op zijn gezet voor de vogels die ik toen der tijd wou. De goudvinken die ik kocht toen ik 19 waren toen voor mij ook erg duur. Heb toen ook wel ff moet sparen. De ervaring en tijd maaken je wijzer. Veel geluk Markhappy :)
Trouwens moet dit ff kwijt heb met mijn ouders jongen citroenen parkieten happy :)laugh :D (van een koppel citroenaprkieten natuurlijk laugh :D )


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-04 - 15:45:34 send message to J.Bird

owke bedankt voor jullie reacties en nu ben ik een stuk wijzer geworden over dit onderwerp happy :)!
dus ik ga nu sparen en heel veel informatie opdoen over tangara's.


Jandb
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-08-08 - 20:48:33 send message to Jandb

hey, ik wil net hetzelfde al jij eigenlijk.. ik ben ook nog niet zo heel oud (20j) en ben ook al erg snel gebeten door de schoonheid van de tropische vruchten en insecteneters en vooral door hun leuke aard, altijd bezig met zoeken naar insecten enz...

ik heb in mijn volière
(+-40m²) momenteel 1-1 japanse nachtegalen zitten (idd geen moeilijke soort, je moet ze gewoon een goede thuis geven en liefst veel ruimte, goed universeel en veel beschutting) hierbij zit nog "1-1" kikuyu brilvogel en 1-1 blauwvleugel minla happy :) , heb ook nog gekweekt met zilveroornachtegaal, maar niet aan te raden ( als je wil succesvol wil kweken met BEIDE soorten) om samen te zetten.

Tot slot zit er nog 1-0 kaapse geelbuikgors (emberiza flaviventris) en chinese dwergkwartels in de voliere. Ik wil hier ook erg graag tangara's in gaan houden, om het wat op te fleuren en niet te veel agressie teweeg te brengen, wat ik met buulbuuls wel al meegemaakt heb.

Mijn volière staat ook op de site, je moet maar eens gaan kijken, dan krijgt het allemaal al wat meer vorm en vooral is te rade gaan bij "akosua", druk maar is in op google, hij is echt fervent houder en kweker van tangara's en ook wat andere vruchten/insectenetende vogels, hij zal je zeker willen helpen.

groeten en veel succes met je vogels wink ;)

Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-08 - 20:58:25 send message to Karel

quote
heb ook nog gekweekt met zilveroornachtegaal


Het zou me niet verbazen als je hier een aantal reacties bij je berichten over gaat ontvangen laugh :D
Mooie collectie heb je overigens!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede