Ik heb ze gekweekt in een blok met een bodem oppervlakte van 30 bij 30 cm in een omgekeerde L vorm,met hierin een tussenwand.
Dit is voor het eventueel kunnen vluchten van de pop bij agressie man,en dat de eieren niet beschadigd worden bij aflossing van de broedende vogel(man en pop broeden om en om)
Ik heb de vogels niet meer in mijn bezit,maar heb er in het verleden wel een paar keer mee gekweekt(5 a 6 jaar geleden)
Zoals je ziet aan de voorkant(beetje kapot gemaakt)en aan de zijkant(links in dit geval)een ingang,:en dit bedoel ik dus met omgekeerde L
zelfde soort blok van binnen gezien(tussenwand tussen linker en rechter invlieggat
Nakweek vogels kunnen na 3 jaar kweken,ikzelf plaats meestal pas de broedblokken na 4 jaar(bij kakatoes)
Ikzelf koop altijd jonge nakweekvogels(liefst natuurbroed)en altijd eerst de pop en dan de man(dus pop ouder)of beide evenoud,maar nooit de man ouder dan de pop.
Dit is voor mij het minimALE wat ik kan doen om eventuele problemen te voorkomen.
Met stress bedoel ik dat:kleine veranderingen in hun omgeving,grote gevolgen kunnen hebben n.l ze kunnen gaan plukken,elkaar aanvallen of de eieren kapot maken,of de jongen plukken,of de jongen doden.
Echt een prachtige vogel in de kooi,maar wel een uitdaging(zeker op langer termijn)