van een ander forum gecopieerd,
groetjes
MARIANNE _________________________________________________
Hallo
Bij mij is op 21 juni een ara binnen gevlogen.
Door de landing bloede zijn nagel maar dat is weer over.
Wie is zijn ara kwijt,wil de eigenaar zich melden.
Alleen reageren die kan zeggen wat voor ara het is.
En welke woorden het roept want hij praat veel.
Graag snel reageren want ik weet niet wat ik er mee moet.
Anders breng ik hem naar de vogel opvang.
Hij heeft twee ringen om eentje met cijfers en leters.
En de andere een egale kleur ring zeg ook de kleur als u reageer.
Hij is +/- 1 meter groot een bakbeest dus.
Als deze melding(oproep)weg is dan is de eigenaar gevonden
De vermiste ara uit Voorburg is niet de ara die ik heb.
De ringen en beschrijvingen kloppen niet.
Jammer voor haar....ik heb haar wel door gegeven aan instantie's
Als ik de advertentie zo lees dan lijkt het mij vrij duidelijk dat het moet gaan over een Hyasitheara.
Het is de enige die een meter groot wordt. Stel ik heb gelijk? dan zou de vinder toch via bureau Cites de eigenaar gemakkelijk moeten kunnen achterhalen? Deze soort is volgens mij vergunningplichtig! Dus moet deze vogel geregistreerd staan.
Daarnaast heeft de vogel twee ringen. Waarschijnlijk de kwekersring met nr. en een geslachtsring? Via het ringnr. zou de kweker toch ook al achterhaald kunnen worden?
Dit diertje zou volgens mij al lang weer thuis hebben kunnen zitten! Als alle veronderstellingen van mij natuurlijk kloppen?
Er staat plusminus Hawkeye, ligt er dus maar aan hoeveel die plusminus is. Denk niet dat het een hyancinth is.
Via kwekersnummer zou in elk geval wel meer info kunnen worden verkregen, maar de kweker hoeft geen eigenaar te zijn. En je weet niet hoeveel eigenaren hij heeft gehad natuurlijk.
Ik denk dat de vinder probeert de vogel bij de rechtmatige eigenaar te brengen en als je gaat rondvragen met ringnummers zijn er natuurlijk ook andere "slimme" kapers op de kust.
Als het goed is;zou de kweker weten aan wie hij die vogel heeft doorverkocht dus dan is de eigenaar te achterhalen.
Ik heb zelf een witkuifkaketoe en wou weten wie de laatste eigenaar was maar de kweker kon mij niet eens vertellen aan wie hij die vogel heeft verkocht helaas