Ik heb een doosje pinkies gekocht het was 6 euro voor 1L(is dit de normale prijs)
maar ik heb een vraag ik doe eerst de pinkies (de hoeveelheid dat ik nodig heb) uit de diefries en leg ze in de koelkast tot ze rustig kunnen ontdooien,maar mag ik die ook gewoon zo geven
Zeker niet bevroren geven. Volwassen vogels kunnen dat soms nog wel hebben, maar als jongen gevoerd worden met te koud voer gaan ze zeker dood.
De manier die je nu hanteert lijkt me de beste manier.
Voor een optimaal resultaat kun je de insecten ook bestrooien met Aves insectenpoeder.
Dit is een fijn poeder wat blijft kleven aan de pinkies. Behalve dat het calcuimgehalte omhoog gaat worden er ook essentiele mineralen en vitaminen toegevoegd. Voor jonge vogels die in ontwikkeling zijn is dit zeer belangrijk.
Tekorten geven vooral bij insectenetende vogels scheve poten en scheve snavels. Het is heel zuur om na het uitvliegen de vogels te moeten afmaken door ontwikkelingstoringen die een jonge vogel heeft opgelopen door een voeding die niet volwaardig genoeg is.
Informatie over dit poeder staat op de website van Aves: Avesproduct.com
Inderdaad Niltava en ze zijn helemaal niet duur.
Ik betaalde deze morgen voor een doos pinkies 6 euro.
Ik heb ze wel in kleinere stukjes moeten snijden, want het is de eerste keer dat ik deze geef mijn vogels.
Zebravinken, blauwfazantjes en oranjekaakjes, iedereen heeft er al van gegeten.
En nu maar hopen dat de blauwfazantjes hun jongen na enkele dagen niet meer uit het nest werpen.
Groetjes