Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Betaald advertentie's plaatsen - Ster account Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2003-09-26 - 13:18:33 send message to HansvdWeerdhof

Agabird zei "De kleine eenmalige plaatser komt uberhaupt niet meer."

Ik denk dat dat de kern van het probleem gaat worden, en die eenmalige plaatser heb je als koper vaak meer aan dan de semi-handelaren en commerciele jongens die elke week / elke dag een advertentie plaatsen.
Laat die maar betalen voor de advertenties, die verdienen genoeg aan hun vogels om een klein advertentie tarief geen probleem te laten zijn.
Mogelijkheden genoeg om zoiets te verpakken denk ik, speciale passwords, toegangscode, plaatsen via een formulier.
Adverteerders van minder dan 4 a 5 advertenties moet je niet lastig vallen met zo'n bijdrage, kost je ook een flinke partij moeite want je moet er een administratie voor bij gaan houden, als je alleen de grote jongens laat betalen wordt het al een stuk makkelijker


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-09-26 - 13:47:22 send message to agabird

Ik moet hoe dan ook een administratie bij houden, anders gezegd die is er nu al. Op zich is dat niet zo'n probleem, het meeste verloopt toch automatisch. En dat moet ook wel, want handwerk is echt onbegonnen werk.

Het punt is het onderscheidt te maken tussen kleine en grote adverteerders. Hoe doe je dat? Dat is zo goed als onmogelijk om dat automatisch te doen.

Ik kan er wel een blokering op zetten dat iedereen maximaal 5 advertenties gratis kan plaatsen. Maar dan zul je nog zien dat diegene die 10 advertentie's of 30 advertentie's in het jaar wilt plaatsen zich 2 respectievelijk 6 keer opnieuw inschrijft en zo zijn advertentie's plaatst. Wat dus geen oplossing is.

Het maximum op 1 zetten zou dan nog een mogelijkheid kunnen zijn. Je mag er van uitgaan dat iemand die 30 advertentie's plaatst niet 30 keer het hele inschrijf traject zal doorlopen. Maar het nadeel is dat er wel zulke mensen zullen zijn, en er een ontzettende toename van accounts zal zijn die niet meer gebruikt worden.

Op zich is dat nog niet zo'n heel groot drama, die kunnen weer verwijderd worden, maar toch...

Het is niet makkelijk een goede oplossing te vinden, maar het besef is bij mij wel duidelijk aanwezig dat een oplossing heel erg gewenst is.



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-09-26 - 15:15:04 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jan, van jouw kant moet je het puur commercieel gaan bekijken, als er betaald moet gaan worden, zal er misschien eerst een dipje komen in het aantal adverteerders, maar zoals met alles zal dat vanzelf wel weer beter worden. Vraag gewoon per advertentie een klein bedrag. Daarnaast kun je de mensen die regelmatig willen adverteren, een soort van abonnement aanbieden, b.v. €10,-. Iedereen moet toch ook betalen als ze in de vogelvakbladen willen adverteren. Daar staan ook nog steeds veel advertenties in. En niet alleen de dure vogels worden daar aangeboden. Maak daarnaast voor de handel een aparte pagina en hang daar ook een ander prijskaartje aan.Hoe je het ook doet, er zullen altijd mensen zijn die daar problemen mee hebben. Gewoon ervoor zorgen dat je er een redelijke vergoeding voor krijgt.

Groeten, Ben


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-09-26 - 20:44:20 send message to goffini

Deze site is opgezet uit eigen middelen. Wij profiteren daarvan. Mag het dan ook wat kosten.
Ik vind het de hele comotie rond die 5 euro een beetje kleinzielig.


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2003-09-26 - 21:20:01 send message to item

Hoi Jan
Ik vind die 5€ per jaar niets te veel,drie pilsjes minder per jaar waar zeuren ze toch over.Ik heb hier altijd vlot mijn grijze roodst- kunnen verkopen en hoop nog lang gebruik te kunnen maken van deze site.SUCSES.


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-09-27 - 13:15:14 send message to wkreuze

5 euro per jaar is absoluut niet belachelijk happy :)voor deze pagina
veel bezoekers
goed van opzet
jan probeert telkens te verbeteren en dat allemaal in z'n vrije tijd

Kijk eens bij je zelf wat je per jaar uitgeeft aan nieuwe vogels
Kijk eens bij je zelf wat je per jaar ontvangt voor je gekweekte vogels
wat is dan 5 euro?
volgens mij naar verhouding zo goed als niets

dus laten we ophouden te mekkeren en gewoon 5 euro betalen en deze topic sluiten.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2003-09-28 - 14:40:13 send message to leekgloster

wat mij betreft gewoon doorgaan met de regeling van 5 euro per jaar.
ze kunnen wel zeggen naar marktplaats maar daar is het een bende.
heb je een advertentie geplaatst aantal vogels prijs alles erop en aan wordt je eraf gegooid omdat de totaal prijs meer als 200 euro bedraagt volgens de marktmeester terwijl het niet hoger lag dan 165 euro.

gewoon invoeren de 5 euro per jaar


HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2003-09-30 - 19:19:37 send message to HansvdWeerdhof

'Men' betaalt hier nogal graag lees ik, het zal mij persoonlijk ook een zorg zijn die 5 euro per jaar, maar ik blijf erbij dat je voor de 1-malige plaatser van een advertentie een drempel opwerpt.
En het valt maar af te wachten of die kleine adverteerders wel bereid zijn om dit soort drempels over te stappen.
Persoonlijk verwacht ik van niet en zal het wel een stuk rustiger worden hier shocked 8O , maar de tijd zal het leren.
Maar het blijkt dat 'men' hier niet inhoudelijk wil discussieren over de mogelijke gevolgen van het invoeren van deze regeling (uitgezonderd agabird dan), men doet alles af als "gezeur" en "niet zeiken ik wil gewoon betalen".
Mij ook best hoor. laugh :D


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2003-09-30 - 19:43:51 send message to psittacula

ben het met v.d weerdhof eens , denk dat er nu al velen zijn afgehaakt en elders hun advertentie plaatsen


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-09-30 - 21:55:21 send message to blg

Klopt, ik heb nog een andere hobby waar iets meer geld in om gaat, toen marktplaats met zijn regel van € 6 kwam heb ik op andere gratis sites geadverteerd, binnen een week was ik terug bij marktplaats.
Zelfde zal hier gebeuren, mensen gaan weg naar andere sites, maar als er geen kijkers/kopers komen, komen ze terug naar de best bekeken site.
Daar ligt de uitdaging voor Jan, hij zal er moeten zorgen dat hij blijft vernieuwen en voor op loopt.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-10-01 - 01:30:52 send message to erik

Jan

Misschien is dit een oplossing ,Naast de partikuliere advertenties zou je een zakelijke advertentie site kunnen opzetten d.w.z. Alle handelaren c.q. bedrijven laten adverteren via een aparte pagina .Ik denk dat er behoefte is van de zakelijke kant om wat meer van hun bedrijf te laten zien tenminste ikzelf zou hiervoor kiezen als het zou kunnen niet elke zaak heeft een website en heeft de kennis in huis om er eentje te maken .Adverteren in bladen kost ook veel geld en ik denk dat je via de arena al een groot deel van de liefhebbers kan bereiken en dat mag naar mijn mening best meer kosten dan 5 Euro want het trekt toch meer klanten.Toch wil ik ook nog iets zeggen over de 5 Euro voor partikulieren ,Hans van de Weerdhof zegt dat je klanten zult verliezen dat zou kunnen en ook gebeuren en ben ik ook met Hans eens maar is het niet zo dat je tegenwoorig niets voor niets krijgt wink ;)Wij vogelaars mopperen bij de kleinste contributie verhoging van onze verenigingen maar dat is na een uurtje aan het schap alweer vergeten,Ik vindt dat als je gebruik maakt van comerciele pagina,s of tijdschriften het niet meer dan normaal is dat hier een vergoeding voor wordt gevraagd en laten we eerlijk zijn de advertenties die hier worden geplaatst zijn voor 90% van ervaren kwekers en zijn we het er niet mee eens zet er dan een euro bij op zodat de kosten terug zijn .Ik denk toch dat we een ieder wel meer dan 5 advertenties per jaar zetten en dat die eenmalige 5 Euro niet opstaat van de opbrengst van de door ons aangeboden vogels.Ik denk Hans dat je hier eindeloze discussies over kunt voeren wel of niet betalen maar laten we realistisch blijven onze regering zit ons meer op de rug dan Jan en we hebben de laatste maanden,jaren geprofiteerd van zijn site om onze vogels kwijt te raken zonder kosten, zal het niet zo zijn dat de oude rotten onder ons de komende 5 jaar voor niets adverteren wink ;)wink ;)

Erik Jonker zowel liefhebber kweker als eigenaar van een vogelspeciaalzaak.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-01 - 09:53:17 send message to agabird

Als eerste wil ik toch graag even melden dat het me goed doet te horen dat er toch vrij veel mensen positief zijn (of iniedergeval niet negatief) over het betaald adverteren. Voordat ik tot de beslissing kwam om geld te gaan vragen is wel heel wat tijd vooraf gegaan. Ik ben toch 5 jaar bezig geweest deze site maken tot wat het is. En dat wil je toch niet zo door een ondoordachte actie weggooien.

Dat er op "niveau" meegedacht wordt vind ik echt geweldig, hoe meer invalshoekken, hoe meer punten van aandacht er komen hoe beter het is. De doelstelling blijft toch om deze site te laten draaien met groot succes. En meer personenen weten toch meer dan één.

5 Euro is inderdaad niet veel, het is ook niet bedoeld mijzelf rijk te maken, maar om meer tijd en geld in de site te kunnen steken. Er zal hoe dan ook geld gevraagd gaan worden voor de advertentie's, dit enkel om niet ten onder te gaan aan het eigen succes.

Dat mensen zullen afschrikken en weggaan is ook zeker. Het zal is misschien wel zo dat de site qua aantallen plaatsers terug gaat naar een half jaar geleden. Maar dan de vraag of dat een drama is. Het antwoord mijns inziens is dat dat niet erg is, zolang er genoeg nieuwe mensen bijkomen. De aanwas moet door blijven gaan, als dat niet stokt is het goed.

Een paar cijfertjes:
woensdag 20 t/m maandag 25 augustus (niet betaald)
Nieuwe aanmeldingen - 53
Aanmeldingen die ook advertentie's hebben geplaatst - 13

woensdag 3 t/m maandag 8 september (betaald)
nieuwe aanmeldingen - 41
Aanmeldingen die ook advertentie's hebben geplaatst - 8

Totaal aantal geplaatste advertentie's in de maand augustus is ongeveer 2500
Totaal aantal geplaatste advertenties in de maand september is 2400
Deze teruggang zegt niet veel, het scheelt ook dat nu niet elke dag dezelfde advertentie's bovenaan staan.

Zoals te zien geeft dit al aan dat er een terugloop is. Maar is dit een dramatische terugloop? Ik durf die vraag nog niet te beantwoorden. Daar is het nog wat te vroeg voor.

Het feit dat de eenmalige kleine plaatser tussen wal en schip valt, blijft staan. Of hiervoor nog een oplossing komt laat ik even in het midden. Dat hangt er gewoon vanaf hoe het verder gaat lopen.

Dus de vraag of veel mensen afhaken, en of het heel rustig gaat worden lijkt me wel beantwoord. Het zal zeker niet leeglopen op de huidige ingeslagen weg!! Mocht ingrijpen toch nodig zijn, dan ben ik zeker niet te beroerd omdat ook te doen. Maar het is en blijft een kwestie van doorbijten.

En Erik je hebt gelijk wat betreft meerdere commerciele mogelijkheden van de site. Die zitten ook nog in mijn achterhoofd. Maar iniedergeval bedankt voor de suggesties.

Alles bijelkaar, die 5 Euro zal blijven in huidige vorm. Heel misschien dat er een tussenoplossing komt om de eenmalige adverteerder niet af te schrikken (suggesties blijven welkom). En als laatste, Ik zal nooit laten gebeuren dat het leegloopt, dus iedereen wees gerust.

Groeten
Jan


jflorens
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2003-10-25 - 07:04:22 send message to jflorens

Wat heb je nu nog voor 5 eur? En dan is het trouwens nog voor een heel jaar! In plaats van te mopperen kan men beter die bijdrage doen. We hebben nu eindelijk eens een praktisch site.


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2003-12-12 - 19:12:36 send message to lisaar

Hallo Jan,
Ik wil graag mijn 5 Euro betalen om lid te blijven, maar ik ben belg en woon een 90 tal km van de grens. Als ik die afstand moet doen voor zo'n wallie card..........Kan ik dit op een andere manier regelen???


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2003-12-12 - 20:06:54 send message to steynkorse

ik wil nu ook even reageren, ik vind zelf dat het totaal niet overdreven is, zoals al eerder gezegd is 5 euro op jaarbasis niet veel, om precies te zijn is dat 0.013986 cent per dag, dus dat is allemaal te overzien, daarbij gebruim je een stukje van het internet je zu het dus als het ware als een soort huur kunnen zien, je moet op een camping ook betalen als je er wilt staan of niet soms?
En het allerbelangrijkste, Jan (agabird) is veel tijd kwijt aan deze site en maakt zich er ook echt druk om, hij moet veel geld betalen voor de host (kijk maar een een op www.host.nl o.i.d.)
ik denk dat als we het hem met zijn allen naar alle jaren van goede dienst ook wel eens makkelijker kunnen maken doormiddel van die paar centen,
dus, doe allemaal niet zo ' nederlands'
dan komt het wel goed
groetjes
steyn




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede