Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bloedluis
Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-06-18 - 11:59:11 send message to Asura

Toen ik net de grasparkietjes aan het natspuiten was omdat het zo heet is, zag ik tot m'n grote schrik een klein rood bolletje over de muur lopen!
Ondanks m'n insektenfobie heb ik hem meteen vermoord wink ;) en gelukkig heb ik er verder geen meer gezien..

Nu hebben we net voor de zekerheid de jonge grasparkietjes overgezet in een schoon reserveblok en ze allemaal heel goed bekeken (vooral onder de okseltjes) maar gelukkig geen luizen kunnen ontdekken.
Het andere nestblok gaan we zo met U2 behandelen, en het plan is om ze daar dan morgen weer in over te zetten.
Goed idee of niet?

En als dan de jongen straks uitgevlogen zijn, dan gaan we de vogels allemaal eruit vangen en heel de voliere met U2 bespuiten.

Doen we het zo goed, of heeft iemand nog goeie tips?


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-06-18 - 13:23:12 send message to leekgloster

Naar mijn ervaring werkt u2 niet of nauwlijks tegen bloedluis.
Het beste kun je frontline gebruiken(voor dit moment).
Voor dat het seizoen spuit ik mijn kooien e.d. in met océpou en heb het hele jaar geen last van luis.

Marcel


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-18 - 21:22:52 send message to J. Santegoeds

Hallo,

"Home Shield" is een probaat middel tegen (oa) bloedluis, lees maar eens na op http://www.integratie.nl
Je kunt daar óók even kijken waar verkooppunten zijn.

Ik gebruik het nu alweer een jaar of twee, en "geen bloedluizen meer"....!!!
Het is gifvrij(!) en het wérkt....
Het helpt trouwens óók goed tegen mieren.

Groeten, J. Santegoeds


Dinkie
Website Member
Posts :49

Website Member
2005-06-27 - 00:58:15 send message to Dinkie

Hallo Asura

Niet elk rood bolletje is een bloedluis hoor er bestaan ook kleine rode spinnetjes.
Home shield is inderdaad een perfect middel ik heb het zelfs een keer gebruikt tegen haarluis bij een van mijn dochters perfect en volstrekt ongevaarlijk.
Een andere snelle en zeer eficiente methode om een nestkast te stereliseren: zet de kast even in de magnetron let er wel op dat er niet te veel metaal in zit en zet de magnetron niet te hoog en blijf er bij voor als het begint te roken even laten afkoelen en de jongen kunnen er weer in.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-27 - 01:15:05 send message to Chow

Klein rood bolletje wat over de muur loopt is volgens mij een spinnetje...


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-27 - 23:27:10 send message to sp3ts3r

weet er iemand andere metohdes dan producren gebruiken iets natuurlijk en toch doeltreffend


mvg sp3ts3r


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-06-28 - 00:06:35 send message to huisjeboompjebeestje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik gebruikte verschillende middeltjes
een poeder (ik geloof pro-perfect) maar dit ruikt behoorlijk sterk
voor echte bloedluis en eitjes spuitbussen van Bogena, dit is alleen een duur grapje (per bus 12,95) een bus is namelijk zo leeg.
Nu gebruik ik ook ócepou van iemand die het ook gebruikt en hij heeft nog nooit bloedluis gehad. Dit is niet schadelijk voor de vogels, je kunt ze er zelfs mee inspuiten.
Ik gebruik nu voor in de nestkastjes Carabyl poeder van Peter Couteel uit Nijlen (B), hij maakt dit zelf. Dit ruik je bijna niet

leekgloster: Heb jij toevallig nog een adres voor ócepou, het is bij mij bijna op.

gr. Erik-Jan


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-28 - 00:55:53 send message to sp3ts3r

heb is gelezen zo van tabak ofwel karton en daar kruipen ze in dat dan verwijderen elke dag ofzo klopt dat nog andere van deze dingetjes en zijn deze waar

mvg sp3ts3r


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-28 - 08:29:29 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Huisjeboompjebeestje; Carbaryl werkt idd goed, dit is namelijk de werkzame stof die voorheen in U-2 en U-3 zat.
Helaas mogen producten waar deze stof in verwerkt zit (in Nederland) niet meer worden verkocht....

sp3ts3r; jawel hoor dat klopt wat je verteld met dat karton, de bloedluizen verstoppen zich in de naden van het (golf)karton, als je elke dag dit karton verwijderd én vernietigd(!) ruim je de bloedluizen op die in het karton zitten.

Alleen degene die in je nestkastje, onder je zandlade, in de naden van je kooi, achter je zitstokken, en noem ál de andere plaatsjes maar op waar, dit gespuis zich ophoud zul je hier niet mee kwijtraken.
Wél je humeur vrees ik.......

Groeten, J. Santegoeds



huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-06-28 - 09:27:01 send message to huisjeboompjebeestje

J. Santegoeds
Het klopt inderdaad dat deze stof verboden is, al zou ik niet weten waarvoor, maar soms moet je toch wat wink ;)

Ik heb trouwens ook U2 maar dit stinkt verschrikkelijk en is schadelijk voor de vogels dus kun je alleen gebruiken als je heel goed kunt luchten

gr. Erik-Jan


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-06-28 - 12:26:35 send message to gearhead

je kunt ook shag in het nestje doen, bloedluis kan niet tegen shag. Dit heb ik ergens gelezen of het werkt weet ik niet maar je kan het altijd proberen natuurlijk!



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-28 - 12:46:16 send message to tonnl

Een plukje shag in elk nestkastje doet inderdaad wonderen. Duivenmelkers gebruiken niet voor niets tabaksstelen als nestmateriaal.
Nog een natuurlijk middeltje; op verschillende plaatsten regelmatig een verse teentje knoflook leggen. De vogels kijken er niet naar om (eventueel opeten is niet erg) en de geur houdt een aantal weken ongedierte weg.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-28 - 12:50:20 send message to ParkietenPeter

Welk ongedierte zoal?


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-28 - 21:46:52 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Ik heb de truuk met tabac óók wel eens ergens gelezen, maar ik heb dan altijd zoiets van; "goed dan blijft de luis misschien weg uit het nest, maar dan zitten ze toch gewoon ergens ánders"?

Zijn er mensen die ook daadwerkelijk tabac gebruiken, zónder andere middelen, die er (langere tijd) succes mee hebben?

Groeten, J. Santegoeds


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-06-29 - 17:31:16 send message to kollie98

Tegen ongedierte
doe ik tabaksstengels in de nestkasten, strooi wat homeshield poeder in het nachthok en in de broedkooien. Daarnaast maak ik 1 keer in de 2 weken de laden schoon met heet water, soms met wat chloor of groene zeep. Kan tot nu toe geen luis vinden.

erik


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2010-03-23 - 11:42:38 send message to Laurenzo

Ipv tabak/shag te gebruiken in de nestkasten, kan je ook gedroogde kamillebloemetjes gebruiken. Het ruikt in ieder geval beter dan shag happy :).



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 302 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede