Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koningparkieten / kistkooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koningparkieten / kistkooi
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-15 - 21:07:43

ik heb van een kennis een koppel koningsparkieten in mijn bezit gekregen mooie vogels die ik graag zou willen houden maar ik heb alleen grote kist kooien van 2x1x1
wie heeft er ervaring met koningsparkieten in kist kooien
ik weet zelf ook wel dat een ruime vlucht beter is maar die heb in nu niet voor ze en dat zit er voorlopig ook niet in ivm ruimte .

alex


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-06-15 - 21:32:02

Hallo,

Dit zijn nu juist de mooiste vogels om in een ruime vlucht te houden! Ze vliegen graag en goed en naar mijn bescheiden mening horen ze echt niet thuis in een kistkooi. Van wat ik weet uit de litaratuur gaat broeden ook niet in dergelijke behuizing. Ik zou ze verkopen aan iemand die wel een goede ruime voliere heeft.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-15 - 21:37:25

over verkopen of ruilen heb ik nog niet nagedacht de kennis waar ze vandaan komen, kon ze door omstandig heden niet meer houden.
dus de enigste oplossing was op dit moment in de kistkooi de vogels zijn redelijk rustig gelukkig

alex




mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2005-06-16 - 09:04:37

Als de kistkooi 2 meter lang is, zal het op zich heus wel kunnen: ik heb koning (en overigens ook andere vogels als Princessen, bergen enz) in vluchtjes van 1,5 tot 2 meter gezien bij div. mensen en de vogels brachten jongen. Heb zelfs rosellasoorten in broedkooien gezien, evenals roodruggen. de laatsten worden zelfs heel veel in kooien gekweekt. Kweken met de Konings zal (als het een goedklikkend koppel is!!!) dus wel lukken. Of je het zelf zou moeten willen is een heel ander verhaal. Het zijn vliegvogels bij uitstek (geldt ook voor rosella's, polytelissoorten en roodruggen) en ze moeten dus eigenlijk in vluchten gehouden worden. tenminste: dat is mijn mening. Ik heb Konings gehouden in een vlucht van 7,5 meter lengte en hier kun je pas echt van de vogels genieten! Ik heb in zo'n vlucht nu bv ook een koppel Lutinorosella's zitten: een prachtig gezicht. Heb ook een koppel in een vlucht van 2,5 meter en in de grotere vlucht heb je veel meer kijkplezier.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-16 - 20:43:35

ik heb het nu een paar dagen aangekeken maar denk tocht dat ik ze weg doet
echt zonde maar de vogels komen in een tekleine kooi niet tot hun recht

alex


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2006-03-10 - 17:03:02

kweken met konings in een dergelijke vlucht wordt erg lastig, aangezien het broedblok zelf al bijna zo groot is.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-03-10 - 21:25:55

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,
Wil je er perse mee kweken dan?
Je kan het toch altijd even aanzien.
Ik vind dat ruimte niet altijd alles zeg.
Sommige beesten krijgen overal jongen in bij wijze van spreken, alleen als er eenmaal jongen zijn wordt de boel wel erg klein.
En elke parkiet mag ook wel graag klauteren.

Ik zou het even een tijdje aanzien en dan kan je altijd nog wat anders voor ze zoeken, iemand die er ook mee kweekt ofzo.

Of gewoon iemand die een ruime voliere heeft.

Succes ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede