de pop heefd een nest al een lange tijd gebouwd zit er in en draaid zich erin rond nu . ze aanvaard de man dat hij ook in het nest komt te zitten en haar het nest mee bouwd ze vecht ni met de man over het nest ,ze laat de man haar voeren en kussen alles ok maar als de man met haar wil paren?? nee hoor dan staat ze bol en met haar vleugels open . ik denk altijd tzal wel in orde komen dat ze de man gaat laten paren daar ze anders niet vechten, maar tis al een tijdje zo . dus ik wil wel jullie mening derover de man weg nemen van de pop of niet?
Lijkt mij een dominante pop te zijn. Die een beetje in conflict komt als ze zich te onderdanig moet gedragen(tijdens het paren).
Denk dat je geduld moet hebben, maar kan evengoed nooit goed komen met deze man. Misschien een dominantere man erbij(ik weet niet of je meer hebt).
Of iets doen om de dominatie van de man verhogen. Bv man in een ander hok (indien mogelijk) en dan later de pop erbij.
als die pop dat blijft doen moet je maar eens paar mannen bij zetten dan wordt ze wel rustig toen ik kanaries had kwam dat bij mij ook wel eens voor en dat werkt wel
en ik heb een rare kanarieman
mijn kanariepop is aant broeden en wanneer ze uit het nest gaat om te eten vervangt de man haar op het nest,maar wanneer de pop terug wil broeden ,de man wil niet uit het nest en duurd een tijdje eer hij deruit wil
ma na een tijd gaat hij der dan natuurlijk wel uit hoor en de pop broed verder