Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met import bonte boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken met import bonte boeren
voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2005-06-08 - 09:42:02 send message to voliereman

Hallo,

Ik heb sinds een maand een koppel import bonte boeren. Ze zitten (alleen) in een voliere van 2.40 x 1.50 x 2.00 (LxBxH). Ik heb er een blok inhangen, en ze hebben ook een nachthok van 0.70 x 0.60 x 0.50 (LxBxH). In het nachthok ligt nu nog niets, maar ik denk dat ik er zaagsel in ga leggen. In het blok heb ik fijngeknipte wilgentakken gedaan. Ik verwacht er dit jaar niet teveel van (lees dus niets...), maar vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het kweken met import bonte boeren. Ook qua inrichting van het hok etc.

Overigens valt het mij op dat ze niet in het blok of nachthok gaan, ook niet als ik er ben (dit in tegenstelling tot de berichten die ik hier lees). Het invlieggat van het nachthok is 9 cm en het blok is een valkparkietenblok. Wel vliegen ze wild heen en weer als ik echt bij het hok kom.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Marco



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-08 - 18:47:39 send message to Dennis Fr.

Hallo Marco.

ik heb zelf ook import bonte boeren 2 koppels 1 bewezen koppel dit zijn rustige vogels.andere koppel is zeer wild.dus ik zeg maar zo de ene vogel is de andere vogel niet he.kwa broedblokken gebruik ik 2 verschillende liggend blok van 50x25x25 met een schotje ertussen dus extra donker.en ander blok is staand maar zelfde maten.heb ooit ook is een valkparkiet blok gebruikt een natuurstam maar dit werkte niet echt omdat ze het zaagsel eruit gooiede en daardoor lagen de jongen op de bodem en kregen ze sprijdpoten.maar ja dat hoeft elke vogel natuurlijk niet te doen.dus in een valkparkiet blok kweken ze wel dus zal geen probleem zijn.swinters zou ik wel ff in de gaten houden of ze wel het nachthok ingaan.daar anders hun pootjes kunnen bevriezen.

M.v.g Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede