Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaren?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Handelaren??
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-04 - 23:37:59 send message to Chow

Vreemd, ik struin veel over marktplaats en andere sites en kom regelmatig mensen tegen die vragen om 20 tot 30 vogels van een bepaald soort en noemen een prijs wat ze ervoor willen betalen. Later vind je vervolgens dat ze diezelfde soort aanbieden voor 2,50 euro per vogel meer. Ben ik nou dom of is dit gewoon ordinaire handel?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-04 - 23:42:04 send message to paccie

natuurlijk wat dacht jij dan hoe het ging


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-04 - 23:44:58 send message to Chow

Zo doorzichtig. Je koopt in via marktplaats en 2 dagen later gooi je ze via marktplaats weer in de verkoop maar dan per stuk en 2,50 erop. Als iemand een vogel zoekt dan ziet hij dat toch onmiddelijk. En het domme is dat ze dan inkoop en verkoop op 1 site onder dezelfde naam doen, pfffff


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-06-04 - 23:48:25 send message to supervalk007

Wat te denken van de advertenties met zielige verhalen waarin men om een parkiet of erger een papegaai of kaketoe vraagt en dan kom je dezelfde persoon op een andere site tegen met te koop aangeboden wegens allergie een parkiet of papegaai of kaketoe.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-04 - 23:56:48 send message to Chow

Ja, die is ook goed. Ik ben niet tegen handel. Je mag best je overtollige vogels verkopen na het broedseizoen maar deze lui zijn volgens mij bezig om naast hun uitkering bij te schnabbelen over de ruggen van de vogels.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:16:39 send message to paccie

das handel en er zijn er zat die erin trappen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 00:18:49 send message to Hawkeye_NL

Het eerste voorbeeld is toch een voorbeeld van een open en eerlijke handelaar of zie ik dit nu verkeerd? Ze vragen openlijk om deze vogels en bieden daar ook open op. Als ze de vogels hebben dan verkopen ze die weer met winst. Dat noemen we in Nederland handelen. Eerlijk zaken doen dus! Als iemand daarmee zijn of haar geld kan verdienen en uit de bijstand kan blijven dan is dat goud eerlijk!

Het tweede voorbeeld is niet met de eerste in één lijn te noemen. Het zijn in het gestelde voorbeeld wel handelaren maar zijn niet eerlijk in hun manier van zaken doen. Ik vindt het echter wel kort door de bocht te stellen dat dit dan maar mensen uit de bijstand zijn die iets proberen bij te snabbelen!

Misschien is niet iedereen blij met het handelen met dieren maar denk goed na wat je schrijft. Voor je het weet stoot je een aantal zeer goede en eerlijke zakenmensen tegen het hoofd die jou niets hebben aangedaan! Zonder deze zogenoemde handelaren hadden wij geen van allen een vogel in huis of in de volières.

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 00:25:58 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je 2,50 per vogel marge maakt op zonder factuur ingekochte vogels dan bedonder je de fiscus. Kan namelijk helemaal niet ivm BTW afdracht.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 00:31:56 send message to Hawkeye_NL

Is het aan ons om dat te bepalen? Of ben jij de fiscus?

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 00:36:50 send message to Chow

Stel ik ben handelaar en wil commercieel een grasparkiet verkopen. Ik vraag bijvoorbeeld 9 euro per vogel. dan moet er sowieso 19% BTW op. dan kost de vogel opeens 10,71 euro. Dan moet ik er rustig nog 37% bij doen ivm inkomsten/loonbelasting dus kost de grasparkiet opeens 15 euro. Dan hebben we het nog niet over de kosten van huisvesting en vervoer etc... Wil je het een beetje goed doen en ook nog legaal dan moet je een normale grasparkiet voor zeker 20 euro verkopen. Zie je de handelaren dat dan doen op diverse sites??


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:45:54 send message to paccie

ik geloof dat je nog echt een groentje bent chow betaal jij belasting over je 10 euro die jij vraag voor een jong grasparkietje dacht het niet en je kan overal wel belasting betalen ik denk dat alleen de echte handelaren dat doen en dan nog niet alles hoor


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 00:51:46 send message to Chow

Ik ben geen groentje hoor. Ik run een ICT bedrijf sinds 1997 en heb zowel nederlandse klanten alswel buitenlandse klanten. En dat mensen handelen daar zit ik niet mee. Maar ga niet roepen dat het goudeerlijke handel is als mensen ongecontroleerd in een zwartgeld circuit vogels in en verkopen. Daarmee zijn de vogels niet gebaat.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:59:30 send message to paccie

iedereen die vogels heeft betaald echt geen belasting hoor maar je geeft geen antwoord op mijn vraag betaal je zelf belasting over je jonge vogels die je verkoopt


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 01:02:56 send message to Chow

De fiscus is daar heel duidelijk in. Als je als hobbykweker je jongen verkoopt hoef je dat niet op te geven. Net zoals iemand die aardbeien in z'n tuin heeft en die aan de kant van de weg zet dat ook niet hoeft op te geven. Maar wanneer het een bedrijfsmatig karakter krijgt dan veranderd de zaak. Dan moet je wel degelijk inkomsten opgeven maar moet je ook aantonen hoe je de vogels huisvest enzo... Dat gebeurd dus vaak niet en daar stoor ik mij aan. Mensen die gewoon ff willen cashen ongeacht de welzijn van de dieren.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 01:04:53 send message to paccie

moet je geen vogels gaan kweken je zal ze toch kwijt moeten en je raakt echt niet alles parte kwijt


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 01:07:23 send message to Chow

Je hebt m'n reactie niet gelezen. Als je vanuit je hobby jongen verkoopt hoef je dat niet op te geven. Als je bedrijfsmatig gaat handelen in vogels dan wel.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede